Mari probleme și înaintea începerii anului universitar. Cum vor învăța studenții începând cu luna octombrie

Mari probleme și înaintea începerii anului universitar. Cum vor învăța studenții începând cu luna octombrie

Și în anul universitar 2021-2022 vor fi mari bătăi de cap la în mediul universitar, iar multe cursuri se vor desfășura on-line, din cauza restricțiilor.

Perspective sumbre înainte de începerea anului universitar 2021-2022. De la zi la zi raportările autorităților sanitare arată o creștere alarmantă a ratei infectării cu coronavirus, așa că activitatea universităților va fi perturbată cu siguranță. Au fost adoptate și se pregătesc restricții la nivel local, iar unele școli au început deja să se închidă și să activeze on-line.

Fiecare universitate va decide cum își va organiza cursurile

Majoritatea universităților au hotărât că vor începe cursurile semestrului I din noul an de învăţământ în format hibrid, adică on-line şi cu prezenţă fizică. Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, afirma că va rămâne la latitudinea conducerii universităților să ia o decizie legată de ce se va întâmpla la debutul anului.

„Se lasă la latitudinea fiecărei universități, în funcție de infrastructură, de condiții specifice și mă refer, aici, în mod deosebit, la condițiile de cazare, pentru că în universități, în campusurile de cazare, cazarea este un factor limitativ. Cei care vor putea fi cazați vor trebui să respecte regulile sanitare care sunt cel mai greu de monitorizat în căminele studențești. Fiecare universitate va aprecia situația și va decide”, afirma Sorin Cîmpeanu.

Marile universități din București vor începe cursurile semestrului I din noul an de învăţământ în format hibrid – online şi cu prezenţă fizică, cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară în contextul pandemiei cu noul coronavirus.

Ce afirma Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației

„Toată săptămâna aceasta, din punct de vedere al raportării față de pragul de 6 la mie, sunt 13 localități care intră în online. Automat școlile din aceste localități vor fi în online până la coborârea ratei de infectare sub 6 la mie. În afară de aceste localități, sunt în online școlile care au intrat din motive de infrastructură.

După care, avem aceste situații punctuale. Sunt trei tipuri de motive pentru care s-a intrat în online: depășirea pragului de 6 la mie, motive de infrastructură care nu permit derularea activității cu respectarea tuturor normelor sanitare și cazuri de infectare confirmate”, afirma Sorin Cîmpeanu, luni.