Când e bine să înceapă copilul să învețe o limbă străină? Studiu despre ce se întâmplă în creier la vârste fragede

Când e bine să înceapă copilul să învețe o limbă străină? Studiu despre ce se întâmplă în creier la vârste fragede

Când este cel mai bine ca un copil să învețe o limbă străină? A fost o temă foarte dezbătută în școli și nu numai. Cercetătorii au demonstrat că vârsta de 3 ani este cea mai potrivită pentru un copil să înceapă să învețe o limba străină. Învățarea unei alte limbi crește creativitatea și flexibilitatea creierului la copiii mici.

Părinții s-au întrebat de foarte multe ori când este bine ca copilul lor să învețe o limbă străină. O parte din profesori au considerat că predarea unei alte limbi la un copil de 3 de ani nu ajută la nimic, dar cecertările au arătat altceva. Cu cât copilul învață o limbă străină mai devreme, cu atât mai mult o să exceleze în vorbirea acesteia. Elevii care învață de mici o altă limbă pot avea rezultate mai bune la scoală la cât mai multe materii.

Avantajele învățării copilului o altă limbă când este mic

Cu cât limba pe care copilul dorește să o învețe este mai asemănătoare cu cea maternă, cu atât mai corect și rapid o poate învăța. Creierul este un mușchi, iar acesta cu cât este mai antrenat, cu atât o să aibă rezultate mai bune.

Dr. Pascual-Leone, profesor de medicină la Harvard Medical School a făcut un studiu prin care a demonstrat că persoanele care știu o a doua limbă au creierul mult mai tânăr față de celelalte.

Un avantaj este că un copil are creierul mult mai relaxat decât un adult, iar autocenzura și autocritica nu fac parte din viața unui micuț. Un alt aspect important este că o altă limbă poate face un elev să fie pasionat de alte culturi și să își dorească să socializeze cu copiii din întreagă lume.

Care sunt cele mai eficiente tehnici prin care micuții învață o altă limbă?

Cântecele și joculețe de mișcare sunt cele mai eficiente tehnici pentru copii. Adolescenții preferă cărțile de dragoste și filmele pentru a învața o limbă străină, iar fiecare metodă trebuie personalizată pe fiecare elev.

Limba străină învățată la maturitate

Doar pentru că un copil are mai mult timp să învețe o altă limbă, nu înseamnă că un adult nu poate să reușească același lucru. Adulții au standarde diferite când își propun să învețe ceva nou. În timp ce un copil vede învățarea unei limbi străine ca pe o joacă, adultul își dorește să vorbească cât mai elevat și să își exprime gândurile, planurile la muncă, dar și să citească informații sau cărți mult mai complexe.

Ne puteți urmări și pe Google News