La Quintrala, născută criminală

La Quintrala, născută criminală

În istoria aristocrației abuzul de putere a fost la el acasă și multe femei nobile și bogate și-au construit o reputație macabră bazată pe tortură și crime.

În Rusia Imperială era Darya Saltykova. În Ungaria, renumita contesă Báthory.  În America de Nord, era Madame Blanque.

O femeie cu o reputație la fel de proastă și-a lăsat amprenta în Chile - Catalina de los Ríos și Lisperguer - mai bine cunoscută sub numele de La Quintrala.

Infama La Quintrala, care a fost poreclită așa pentru părul ei roșu aprins, a fost o aristocră din Chile care și-a terorizat slujitorii.

Recunoscută pe scară largă ca fiind una dintre cele mai vechi criminale în serie documentate, numele ei este încă sinonim cu cruzimea.

Originile lui La Quintrala

Povestea uneia dintre cele mai enigmatice și notorii figuri din istoria chiliană, Catalina de los Ríos y Lisperguer, ne duce înapoi în anii 1600 în Chile - teritoriul Imperiului spaniol de atunci - un timp turbulent plin de conflicte interetnice și de lupte ale spaniolilor pentru influență.

Catalina s-a născut în 1604 la Santiago.

Era fiica unei familii bogate, proprietare de terenuri.

Ambii părinți au fost nobili chilieni influenți ai vremii, dar au trasat diverse descendențe, lucru obișnuit pentru o țară atât de multietnică.

Tatăl ei era Gonzalo de los Ríos y Encio - un nobil spaniol și un moșier bogat în fertila vale La Ligua.

De asemenea, a fost general și de trei ori primar al Santiago.

Mama ei era Catalina Lisperguer y Flores, fiica unui nobil german din Wurttemberg.

De asemenea, era descedentă a lui Bartholomeus Blumenthal Welzer, primul german din Chile.

Dar, mai important, La Quintrala o moștenise pe mama sa.

Fiind ea însăși de origine mixtă - descendentă a germanilor, spaniolilor și incașilor - La Quintrala a simbolizat identitatea viitoare a statului Chile.

Dar ce a făcut-o atât de infamă?

Pentru a înțelege acțiunile ei, trebuie să menționăm faptele femeilor din familia în care s-a născut.

De fapt, numele Lisperguer a avut o istorie destul de turbulentă și o legătură puternică cu crima.

Prima astfel de întâmplare se referă la mama și mătușa ei, cele două surori Catalina și María.

În 1601, cu doar câțiva ani înainte de nașterea La Quintrala, au încercat să-l otrăvească pe guvernatorul Alonso de Riberia.

Bărbatul a supraviețuit, iar María Lisperguer a fost acuzată de tentativă de crimă - și ulterior exilată în Peru, însă mama lui La Quintrala nu s-a oprit aici.

Ea s-a căsătorit cu moștenitorul bogat al La Ligua și Longotoma - Gonzalo de los Ríos - și și-a ucis imediat prima fiică în secret.

De asemenea, a ucis o persoană indigenă care i-a descoperit încercarea de a-l otrăvi pe Gonzalo cu diferite ierburi.

Această scurtă istorie ne oferă o oarecare înțelegere a naturii familiei Lisperguer și ne spune că La Quintrala ar fi putut avea o tendință „naturală” spre crimă.

Primele victime

În același mod, Catalina - La Quintrala - a intrat în paginile istoriei.

Prima mențiune despre ea se referă la uciderea tatălui ei Gonzalo de los Ríos în 1622.

La vârsta de doar 18 ani, tânăra Catalina de los Ríos și Lisperguer a fost acuzată de mătușa ei că a a pus otravă în mâncarea tatălui ei, ucigându-l.

Ulterior, acuzațiile au fost abandonate, cel mai probabil lipsă de dovezi.

Dar acest eveniment sumbru sugerează că să omoare pentru La Quintrala era ceva normal.

Cu părinții morți, La Quintrala a fost lăsată în custodia bunicii sale, care a aranjzat o căsătorie potrivită pentru fată, într-o încercare inutilă de a-i schimba natura criminală.

Patru ani mai târziu, Catalina a fost căsătorită cu un bogat colonel spaniol și moșier.

Împreună au avut un fiu, Gonzalo, dar copilul a murit opt ​​ani mai târziu.

Destul de interesant, La Quintrala nu pare să-l fi urât pe soțul ei, chiar dacă el știa în mod evident despre tendințele ei macabre și poate chiar a aderat la ele.

Pe măsură ce timpul trecea, instinctele criminale ale lui La Quintrala ieșeau la suprafață.

Mai multe relatări sumbre depre ea datează chiar înainte de căsătorie.

Primul este uciderea unui proeminent nobil, Santiago, pe care l-a înjunghiat în propriul pat după o scurtă aventură.

Crima a fost pusă în semama unui sclav de pe plantația ei, iar omul nevinovat a fost executat în piața principală a orașului Santiago.

Citește toată POVESTEA pe Evenimentul istoric

Ne puteți urmări și pe Google News