Proteste în faţa unui lanţ de farmacii! Reclama la un şampon a revoltat lumea

Proteste în faţa unui lanţ de farmacii! Reclama la un şampon a revoltat lumea

Publicitatea la un șampon „rasist” stârnește proteste în faţa unui lanţ de farmacii.

Protestatarii s-au adunat în faţa mai multor lanțuri de farmacii din Africa de Sud ca reacție la o reclamă cu șampon considerată drept „rasistă”.

Reclama, comandată de  marca de păr TRESemme și difuzată pe site-ul farmaciilor Clicks, prezintă părul a două femei de culoare ca „uscat şi deteriorat”, „creţ şi banal”, în timp ce părul a două femei albe este scos în evidenţă ca „fin, drept și plat” şi „normal”.

Conform site-ului local de ştiri TimesLive, una din unităţi a fost atacată dimineaţa devreme cu sticle incendiare, dar nu s-au produs decât pagube minore.

„Am făcut o greșeală și ne cerem scuze sincer pentru că am dezamăgit”

„Ne pare foarte rău că imaginile folosite într-o campanie de marketing TRESemme din Africa de Sud  promovează stereotipuri rasiste despre păr. Campania și-a propus să celebreze frumusețea tuturor tipurilor de păr și gama de soluții pe care TRESemmé le oferă, dar am greșit”, a declarat oficialii companiei.

Lanţul de farmacii sudafrican Clicks a prezentat scuze încă de vineri, când a izbucnit valul de indignare, şi a anunţat că imaginile ofensatoare, care au fost îndepărtate: „sunt în contradicţie cu tot ceea ce credem' şi că 'nu tolerăm rasismul şi susţinem puternic părul natural”. Directorul general Vikesh Ramsunder a menţionat că: imaginile şi conţinutul ne-au fost prezentate de furnizorul TRESemme, marcă de produse de îngrijire a părului deţinută de grupul Unilever.

Partidul radical de opoziţie Luptătorii pentru Libertate Economică (EFF) a chemat la proteste, difuzând în reţeaua Twitter mesajul: Nu vom permite rasismului lipsit de remuşcări şi pervers al Clicks să continue în Africa de Sud,  încheiat cu hashtag-ul (eticheta online) #clicksmustfall (Clicks trebuie să cadă).

Înregistrări video de pe fluxurile EFF din mediile sociale arată grupuri mici de protestatari, purtând beretele roşii ale partidului, dansând şi cântând cântece de protest în mai multe malluri. În Africa de Sud, în urmă cu câţiva ani, elevele au dus o campanie pentru a li se permite să îşi poarte părul în cozi împletite, coafuri afro şi trese.

Mulți pe rețelele de socializare și-au exprimat, de asemenea, indignarea față de reclamă

Pe Twitter, sudafricanii folosesc hashtag-uri cum ar fi #BlackHairMatters (părul negrilor contează), parafrază după #BlackLivesMatter - vieţile negrilor contează - al mişcării antirasiste din SUA. Profesoara Thuli Madonsela de la Universitatea Stellenbosch a scris, în aceeaşi reţea: După părerea mea, cazul #Clicks #BlackHairsMatter este un caz de manual de prejudecată inconştientă.
În 2018, protestatarii au distrus magazine H&M din malluri din Africa de Sud după ce o companie suedeză a difuzat o reclamă cu un copil negru care prezenta o cămaşă, cu textul: cea mai tare maimuţă din junglă.

„Nu numai că acest lucru este lipsit de respect față de femeile de culoare, dar este și dovada absenței reprezentării și diversității în cadrul organizației”, a scris pe Twitter Zozibini Tunzi - Miss Univers,  informează aljazeera.

Ne puteți urmări și pe Google News