SUA vor să pună capăt calvarului lui Boeing 735 MAX

SUA vor să pună capăt calvarului lui Boeing 735 MAX

Autoritățile americane vor proceda „în câteva săptămâni” la un zbor de certificare al acestui aparat, etapă determinantă pentru reintrarea sa în serviciu.

Odată cu acest zbor de certificare se prefigurează o ieșire din criza care a blocat la sol acest tip de avion de un an de zile, în ciuda unei noi probleme detectată recent.

Aflat la Londra, Steve Dickson, directorul Agenției federale a aviației (FAA), principalul regulator aerian din Statele Unite, a declarat jurnaliștilor reuniți la Aviaton Club că speră ca zborul de certificare a lui Boeing 735 MAX va avea loc „în câteva săptămâni”.

În mod tradițional, la sfârșitul zborului de certificare, autoritățile aviației civile decid dacă autorizează sau nu o aeronavă să intre sau să reia serviciul.

În cazul modelului 737 MAX, acesta ar marca începutul sfârșitului unei crize istorice, a căror factură se ridică pentru moment la peste 18 miliarde de dolari pentru Boeing, fără a se socoti banii necesari eforturilor pe care compania va trebui să le facă pentru a-și restabili reputația și potențialele compensații ale familiilor victimelor rezultate din accidentele acestui aparat.

FAA a finalizat „în urmă cu câteva săptămâni” auditul său asupra modificărilor făcute de Boeing pe software-ul MCAS, implicat în accidentele Lion Air din 29 octombrie 2018 (189 de morți) și Etiopia Airlines pe 10 Martie 2019 (157 de morți), a declarat pentru AFP o sursă de reglementare.

În același timp, inginerii de la Boeing au detectat o nouă hibă legată de MCAS, software care ar trebui să împiedice avionul să intre în picaj, în special în cazul pierderii de viteză.

O altă problemă suplimentară de depășit: Boeing trebuie să furnizeze documentație referitoare formarea piloților, dar este de competența FAA să decidă care va fi cea mai bună modalitate de a-i antrena.

Ne puteți urmări și pe Google News