Bucată din Germania, cumpărată cu 41 de milioane de euro. Care este scopul achiziției

Bucată din Germania, cumpărată cu 41 de milioane de euro. Care este scopul achiziției

Conducerea Tesla a aprobat achiziţionarea unei parcele de 300 de hectare în apropiere de Berlin, a anunţat purtătorul de cuvânt al landului Brandenburg, Florian Engels.

Pe acest teren, producătorul american de vehicule electrice intenţionează să construiască prima fabrică din Europa.

Autorităţile din landul Brandenburg au stabilit preţul proprietăţii din Gruenheide, situată la sud-est de Berlin, la 41 milioane de euro (45,6 milioane de dolari).

La noua unitate ar urma să fie create până la 7.000 de locuri de muncă, potrivit Agerpres.

Compania intenţionează să producă anual până la 500.000 de vehicule Model 3 şi Model Y, din iulie 2021.

Localnicii protestează

Sâmbătă, aproximativ 250 de localnici au ieşit pe străzi pentru a protesta din cauza temerilor că fabrica Tesla va pune în pericol alimentarea cu apă şi viaţa sălbatică în pădurea din apropiere.

Conform presei germane, Tesla intenţionează să investească până la patru miliarde de euro (4,41 miliarde de dolari) în prima sa unitate din Europa.

Tesla era de mult timp în căutarea unei locaţii în Germania - cea mai mare piaţă auto europeană - pentru construcţia unei fabrici numite "Gigafactory".

Directorul general al Tesla, Elon Musk, a anunţat în noiembrie anul trecut că a fost ales locul unde se va construi fabrica, în Grünheide. Tesla va avea la dispoziţie o suprafaţă echivalentă cu 420 de terenuri de fotbal, iar lucrările de construcţie vor începe în 2020.

Ce stă în spatele deciziei

Guvernul condus de cancelarul Angela Merkel şi producătorii auto germani au convenit, anul trecut, să majoreze prima pentru achiziţionarea de automobile electrice, în încercarea de a accelera tranziţia dinspre autovehiculele echipate cu motoare pe combustie internă spre autovehiculele electrice şi a reduce emisiile poluante.

Aşa-numitul "Bonus de mediu" a fost majorat până la 6.000 de euro pentru fiecare autovehicul electric, iar industria auto va continua să suporte jumătate din costuri, a declarat purtătorul de cuvânt al cancelarului Merkel, Steffen Seibert. Aceste modificări au intrat în vigoare în noiembrie şi vor fi valabile până în 2025, a precizat Bernhard Mattes, preşedintele Asociaţiei Germane a Industriei Auto (VDA).

Ne puteți urmări și pe Google News