O afacere de familie a transformat Orientul Mijlociu in patria magazinelor de firma pentru milionari.
Doi frati francezi fac legea pe piata luxului din Dubai cu un imperiu de 200 de magazine de firma, scrie „Le Figaro” in editia electronica.
Cei peste 24.000 de milionari din Golf, a caror avere cumulata ar putea ajunge la peste 1.200 de miliarde de euro in 2010, isi fac in prezent cumparaturile la magazine de marca precum Vuitton, Dior, Baccarat, Bonpoint, Christofle, Fendi sau Chanel, aduse in centrul financiar al Emiratelor Arabe de familia Chalhoub.
Ochelarii de soare marca Versace, posetele Dior sau telefoanele Prada sunt la ordinea zilei printre clientii arabi ai marilor case de moda europene exportate in Dubai.
Fara dinastia de antreprenori Chalhoub, Golful nu era in acest moment centrul luxului mondial, locul unde investitorii construiesc hoteluri de sase stele.
In perioada in care ochii din toata lumea se intorc spre companiile aeriene din Emiratele Arabe Unite - Emirates, Qatar Airways si Etihad - si comenzile lor impresionate de zeci de avioane Airbus, Anthony si Patrick Chalhoub (50, respectiv 52 de ani) au descoperit o fata ascunsa a afacerilor din Orientul Mijlociu, regiune dominata de anglo-saxoni.
Un magazin pe saptamana
In fruntea unui imperiu familial cu o cifra de afaceri de peste un miliard de euro si 3.850 de angajati, fratii Chalhoub inaugureaza cate un magazin pe saptamana in Golf. Pentru a se mentine pe pozitii si in urmatorii doi ani, cand alte 20 de centre comerciale se vor deschide in zona, Chalhoub angajeaza 600 de muncitori pe an, preferabil francezi. „Avem de gand sa ne dublam afacerile in zona pana in 2010”, sustin cei doi frati, proprietari ai magazinelor Louis Vuitton sau Prada. Acestia au si alte afaceri in afara de cele din Dubai: cumpara marfuri de lux din Cairo si la revand in Iran.
In total, ei reprezinta 200 de case de moda sau branduri de renume precum Christian Dior, Vuitton, Couture, Sephora, Swarovski, Chaumet, Paul Smith, Fendi, Barbara Bui, Saks Fifth Avenue sau Paul&Joe. Chiar si in acest imperiu al luxului si al milionarilor, cei din familia Chalhoub trebuie sa tina cont de concurenta. Malluri similare cu ale lor au grupul al-Tayer, care a adus marcile Harvey Nichols, Armani, Bottega Veneta sau Gucci si familia din Kuweit al-Shaya, proprietarii unor magazine Debenhams, Clinique, Starbucks si H&M. AFACERE DE FAMILIE
De trei ori de la zero
Afacerea Chalhoub a inceput in 1955, in Siria, cand fiul celui mai mare avocat din Damasc, Michel Chalhoub, s-a indragostit de Widad, o tanara din Dubai. Tatal lui Ant Chalhoub s-a opus casatoriei lor, iar cei doi s-au vazut nevoiti sa se descurce singuri. In perioada respectiva, exploatarea petrolului din zona incepuse in forta, iar cei doi tineri si-au dat seama ca urmasii lor vor fi bogati si ca ar fi o afacere buna sa importe in Golf luxul din Franta. Zece ani mai tarziu, legile anti-importuri decretate de Siria i-au obligat sa se indrepte catre Beirut, unde au vandut Rolexuri si genti Samsonite. In 1975, afacerea a ajuns in mainile celor doi fii ai familiei, Anthony si Patrick.
Cativa ani mai tarziu, cand irakienii au ocupat zona, Anthony Chalhoub s-a incapatanat sa nu renunte la afacere si a transferat toate conturile in Dubai. Aici a reluat de la zero tot planul de investitii. In prezent, cei doi frati au grija de averea familiei Chalhoub, unul in Kuweit si altul in Dubai.