Un indian conduce una dintre cele mai mari afaceri cu software din lume, la varsta la care altii se lupta cu acneea juvenila.
Suhas Gopinath este o emblema in India. La 14 ani a pus bazele unei companii care produce software si realizeaza site-uri web. A profitat de dezvoltarea spectaculoasa a industriei indiene de IT, iar acum, la 22 de ani, a ajuns sa se bata de la egal la egal cu gigantii americani sau cu vecinii japonezi. Pentru Globals Inc., compania pe care a creat-o, au ajuns sa lucreze intre timp 400 de specialisti in IT in lumea intreaga.
Indianul precoce a fost desemnat de „Limca Book of Records”, o versiune indiana a prestigiosului „Guinness Book of Records”, cel mai tanar CEO (corporate executive officer, titulatura asimilata celei de director general sau presedinte - n.r.) din India. Fara indoiala, este si unul dintre cei mai tineri manageri de succes din lume.
In 2005, un fond de investitii american i-a oferit 100 de milioane de dolari pentru a-si vinde afacerea, insa a refuzat oferta. Cu toate ca Google a cumparat YouTube cu o suma de circa saisprezece ori mai mare, tranzactia in care ar fi urmat sa fie implicat tanarul programator era una dintre cele mai rasunatoare din industria indiana, in urma cu doi ani.
A refuzat sa lucreze in Sillicon Valley „Suhas Gopinath si-ar fi putut petrece timpul la volanul unei masini, intr-o lunga calatorie in jurul lumii. Ar fi putut locui intr-un superb penthouse. Din contra, tanarul manager locuieste intr-un apartament micut impreuna cu parintii, vine la pranz acasa si nu se mandreste cu un ceas la moda”, comenteaza si cotidianul german „Der Spiegel”.
In 1998, cand avea doar 13 ani, Gopinath si-a lansat primul site web, www. coolhindustan.com. „Voiam sa le ofer indienilor din lumea intreaga posibilitatea de a posta pe un forum diverse evenimente publice si chiar sfaturi pentru masa de pranz”, isi aminteste tanarul.
A fost „curtat” pentru un job bine platit si de Network Solutions, insa a refuzat, convins fiind ca vrea sa fie manager, cu toate ca nu ajunsese inca la varsta majoratului: avea doar 14 ani. Intre timp, Globals a ajuns sa lucreze pentru mai bine de 200 de clienti, are birouri in 11 tari, si mai mult de jumatate din cifra de afaceri inregistrata anual este realizata in Europa.
MODEL Tineri de succes de la noi Liviu Dumitrascu a pariat pe o afacere pe internet in 1999, pe cand avea doar 22 de ani, iar acum conduce portalul de recrutare eJobs, una dintre cele mai „vanate” companii din on-line-ul autohton. Daca la nivelul anului trecut portalul a adus proprietarilor sai un profit de circa 265.000 de euro, previziunile pentru 2007 sunt si mai optimiste: o cifra de afaceri de 2,3 milioane de euro si profit de peste un milion de euro.
Managerii de la Trilulilu, un site pe care oricine poate viziona sau adauga videoclipuri, nu au nici ei mai mult de 24 de ani. Au demarat afacerea in urma cu doar patru luni si au primit deja o oferta de preluare in valoare de 80.000 de euro din partea grupului Neogen.