Noul C, un S mic

Noul C, un S mic

Cel mai popular model Mercedes a imprumutat tuse de design si tehnologie de la limuzina de lux a marcii.

Din primavara, Clasa C e si in Romania. Mercedes a lansat noua Clasa C - cel mai vandut model al marcii - la Bucuresti, in trei versiuni diferite, inspirate de Clasa S. Avantgarde pune accent pe elemente sport, iar Classic si Elegance se remaca prin traditie si confort.

Cutie cu sapte viteze Pentru noua Clasa C sunt disponibile cinci motoare pe benzina si trei pe motorina. Variantele de motorizare cu patru si cu sase cilindri ofera putere sporita, cu o capacitate de reactie prompta. Variantele de motorizare diesel C 200 CDI, C 220 CDI si C 320 CDI au sub capota mai multi cai putere fata de modele similare din 2000.

Si modelele C 180 si C 200 Kompressor dezvolta o putere sporita fata de generatia anterioara, de 156 CP respectiv 184 CP, modelele V-6 fiind singurele neschimbate. Din aceasta gama pe benzina fac parte C 230, C 280 si C 350. Sunt disponibile si cu tractiune integrala 4matic, ideala pentru mentinerea aderentei.

Toate versiunile noului model Mercedes, cu exceptia C 350, beneficiaza de cutia de viteze Agility Control, cu sase trepte, ca dotare standard. C 350 este echipata cu 7G-Tronic, singurul sistem automat de transmisie cu sapte viteze din lume.

Sapte airbaguri gratuite

Pachetul standard Agility Control sporeste siguranta si confortul autovehiculului. Suspensiile controleaza amortizoarele soc in functie de situatia de trafic, iar coloana de directie implica o reactie mai rapida decat cea a generatiei precedente.

Tot ca dotare standard e „Sistemul inteligent de iluminare”, ce include cinci nivele de ajustare a farurilor bi-xenon. Pre-Safe e un modul de siguranta (oferit optional), care protejeaza pasagerii si functioneaza impreuna EPS (programul electronic de stabilitate) si Brake Assist (sistemul de asistenta la franare).

Protectia interioara e asigurata de cele sapte airbaguri, clasice si cortina, ca dotare standard. Centurile pretensionate cu limitatoare de efort, tetierele Neck Pro si luminile de avarie care se aprind automat in cazul franarii bruste creeaza un climat sigur pentru toti pasagerii.    

Design cu stil

Steaua Mercedes de dimensiuni mari troneaza in centrul grilei la varianta Avantgarde, continuand modelul sportiv. Versiunile Elegance si Classic mentin un design conservator, putin modificat in raport cu generatia veche. Steaua traditionala de pe capota le confirma identitatea.

Farurile din sticla transparenta, spoilerul compact, grila radiatorului lata, toate dispuse in V, dau senzatia ca masina „taie aerul”. Bara de protectie sportiva, usor coborata de la Avantgarde, ii da o tenta de agilitate.

Elegance are un spoiler prelungit care sporeste imaginea impunatoare a masinii. Prin dimensiunile sale -4581mm x 1770mm x 1448mm - noul Mercedes Clasa C e impozant si le ofera pasagerilor un spatiu confortabil.

Dintr-o „singura matrita”

Designul interior se remarca printr-un bord turnat dintr-o singura bucata. Consola centrala se termina cu un ecran de navigatie ce permite accesarea tuturor functiilor masinii. Afisajul color situat in centru pe plansa de bord este perfect pozitionat in campul vizual al soferului. In plus, aproape toate comenzile pot fi accesate prin volanul multifunctional.

Cadrajele argintii si cadranele negre ale instrumentelor, marcajele albe si indicatoarele portocalii, contrastante, creeaza senzatia unui spatiu tridimensional. Sistemul automat de climatizare Thermatic  are in componenta filtre de praf si polen si un comutator pentru reciclarea aerului.

Temperatura selectata este mentinuta constant, indiferent de temperaturile exterioare. In functie de echipari, Mercedes ofera sisteme Audio 20 si Comand APS, cu conectivitate Bluetooth, CD-changer cu sase dispozitive si control vocal.

Ne puteți urmări și pe Google News