Strategie la cutia milei

Strategie la cutia milei

Oamenii evita sa faca donatii la cutia milei daca li se multumeste in avans sau daca inauntru nu e inca niciun ban, dar devin mai darnici daca vor vedea bancnote, potrivit unui studiu sociologic realizat in Noua Zeelanda.

Cercetarile facute de departamentul economic al Universitatii Victoria din Wellington au aratat ca generozitatea oamenilor este extrem de mult influentata de suma aflata deja in cutia milei si de combinatia de monede si bancnote.

Comportamentul oamenilor fata de o cutie goala a milei a fost studiat la intrarea intr-o galerie de arta a orasului, fiind filmat cu o camera ascunsa. „Cel mai important e sa nu lasi niciodata cutia goala”, spune seful echipei de studiu, John Randall. Cercetatorii au folosit diverse combinatii de bancnote si monede, sume diferite de bani, dar si afise prin care le multumeau donatorilor si ii informau ca sunt filmati.

Mai multe bancnote in cutia milei au atras donatii individuale mai generoase, insa si o reducere a donatorilor. „Se pare ca oamenii sunt dispusi sa faca donatii mai mari daca vad ca si altii au facut asta”, arata Randall. „In cazul in care cutia este golita mereu, suma totala a donatiilor este semnificativ mai mica, ceea ce sugereaza ca oamenii vad in lipsa donatiilor un semn ca acolo nu se practica prea mult acest gest”.

Afisele care exprima gratitudinea pentru donatie ii fac pe oameni sa evite cutia milei, mai ales daca aceasta pare aproape plina, activand instinctul natural al indivizilor de a nu da pe gratis altora.

Ne puteți urmări și pe Google News