Tiguan este al doilea SUV Volkswagen. Modelul, mai mic si mai ieftin decat consacratul 4x4 german, va fi disponibil din a doua jumatate a anului.
Dincolo de numele neindoielnic bizar, dar care marcheaza o oarecare consecventa Volkswagen (Touareg, Touran, Sharan), noul Tiguan se prezinta, dupa cum se poate observa din primele fotografii, fara timiditate, ca un Don Juan metrosexual.
Nici pirpiriu, nici trupes, aparitie studiata, postura avantata. Poate abuziv stralucitoare pentru unele gusturi. Poate o idee prea ingamfata. Cat sa atraga privirile, sa destepte curiozitatea si sa deschida baierele pungii. Modelul mai mic, mai ieftin, deci parca mai rezonabil decat vestitul Touareg, este asteptat sa intre in rolul de mare cuceritor din a doua jumatate a anului.
Robust si cizelat
Conceput ca un SUV compact, Tiguan este un fel de Junior mai tonic si mai bine integrat in peisajul auto al inceputului de mileniu. Unul in care granita dintre segmente se ingusteaza cu fiecare sezon, iar clasificarile devin tot mai echivoce din cauza freneziei cu care noi modele (unele aduse pe lume cu forcepsul) sunt indesate in oferta producatorilor.
Tiguan trebuie sa-i faca ochi dulci unui cumparator de SUV caruia Touareg i se pare inutil de mare, prea scump, din cale-afara de incomod in traficul citadin ori pur si simplu desuet. Dar si unuia care isi configureaza un Golf 4x4 pentru un plus de siguranta sau avand in minte scurte escapade rurale. Poate chiar unui client aflat in cautarea unui vector de imagine si care gaseste Passatul chinuitor de antipatic.
Chiar daca silueta aminteste evident de Touareg, Tiguan este doar ceva mai mare ca un Golf (4,4 metri lungime, 1,8 - latime). Are acelasi sistem de tractiune integrala 4 Motion, dar si o garda la sol sporita si roti mai mari, pentru iesiri serioase in off-road. Din acelasi motiv, partile inferioare ale parasocurilor fata si spate sunt nevopsite, iar pragurile se ascund indaratul unei aparatoare zdravene.
Grila radiatorului, farurile si stopurile urmeaza linia trasata de ultimele creatii Volkswagen, Passat si Eos, cizeland un ansamblu a carui principala trasatura ramane robustetea. Habitaclul va oferi doar cinci locuri, dar bancheta va fi culisanta longitudinal si rabatabila asimetric.
Produs in Germania, Tiguan va fi motorizat cu unitatile bine-cunoscute FSI si TDI. O noutate importanta este TDI-ul „curat” dezvoltat impreuna cu Audi si Mercedes-Benz. Acest diesel montat pe conceptul expus la sfarsitul anului trecut la Salonul Auto de la Los Angeles va asigura o reducere semnificativa a emisiilor poluante (oxizi de azot pana la 90a mai putini comparativ cu motoarele TDI actuale). Pentru a ramane competitiv, Tiguan are nevoie si de un pret bun. E posibil ca versiunea de intrare in gama sa coste sub 30.000 de euro CIP.
Volkswagen Tiguan
Esentiale
Motoare ....................................................FSI si TDI L/l/h ...........................................................4,40/1,85/1,69 m Tractiune ..................................................integrala sau fata Pret de plecare sub (estimativ)............30.000 euro Cip
Concurenta
Lupta apriga
Land Rover Freelander II, Toyota RAV4, Honda CR-V, Nissan Qashqai, Nissan X-Trail, Jeep Cherokee, Kia Sorento, Hyundai Tucson, Suzuki Grand Vitara