Antrenori de afaceri în franciză

Antrenori de afaceri în franciză

Businessul vizează activitatea de „a antrena“ conducerea şi angajaţii companiilor astfel încât să se dezvolte mai repede atât pe plan profesional, cât şi personal.

Una dintre afacerile relativ noi pe piaţa autohtonă şi care are un mare potenţial de dezvoltare este cea de „a antrena“ angajaţii şi şefii unei companii pentru a se dezvolta mai bine, pe plan profesional şi personal. Aceasta este jobul unui coacher (n.r. - un specialist care te ajută să performezi mai bine).

O astfel de afacere poate fi începută la noi în ţară şi prin cumpărarea unei francize. LMI este o franciză americană, fondată în 1966 în Texas, care poate fi achiziţionată cu 7.500 de euro, sumă care include cursurile, programele de dezvoltare a afacerii, strategiile de găsire a clienţilor şi un training lunar. La aceşti bani se mai adaugă circa 1.500 de euro, necesari pentru birou, maşină, telefon etc. În schimb, după primul an de activitate, fiecare francizat trebuie să dea reprezentantului francizei în România (masterlicenţiatul) câte 150 de euro pe lună, bani folosiţi pentru promovarea afacerii şi a imaginii companiei.

Cei care pot intra în această afacere nu trebuie să fie neapărat psihologi, ci trebuie să ştie atât să comunice cu oamenii, cât şi să păstreze un secret. În ce constă activitatea unui coacher? În discuţii cu directorii şi angajaţii firmelor în cadrul unor programe ce vizează creşterea productivităţii, a motivaţiei de a desfăşura o activitate, respectiv dezvoltarea capacităţilor de leadership.   Pregătiţi de extindere Prezentă în peste 60 de ţări, afacerea a intrat pe piaţa autohtonă în 2002. Astăzi, în cadrul LMI România activează un masterlicenţiat - cel care licenţiază coacherii - şi patru coacheri. Deocamdată, toţi ţintesc piaţa din Bucureşti, unde „este loc de mai mult“, spune masterlicenţiatul Gabriel Vişan, care activează în domeniul educaţional de zece ani. Astfel, în perioada următoare, LMI va continua să se extindă în Bucureşti cu încă doi reprezentanţi până la sfârşitul anului şi cu alţi şase până la finalul lui 2008.

După 2008, compania va intra şi în şase-opt mari oraşe din ţară. Principalele oraşe vizate de conducerea LMI România sunt Constanţa, Iaşi, Craiova, Cluj, Braşov, unul dintre oraşele Galaţi, Brăila sau Tulcea, şi un amplasament în Oradea sau Baia-Mare.

Din punct de vedere al volumului afacerii, Gabriel Vişan estimează că, datorită dezvoltării pieţei de training, LMI România va încheia acest an cu o cifră de afaceri de 500-600.000 de euro, pentru 2008 fiind stabilită o ţintă de peste un milion de euro.   „Antrenamente“ cu directorii de firme Metoda LMI constă în discuţii (tip coaching) cu directorii şi angajaţii din companii, pentru a-i ajuta să-şi creeze o balanţă în viaţă, în toate domeniile - familie, financiar, carieră, psihic şi fizic, social şi cultural. „Nu vrem să schimbăm oamenii în sine, ci vrem să-i ajutăm să-şi folosească potenţialul mai mult decât îl utilizează acum“, prezintă masterlicenţ iatul LMI ideea de bază a afacerii.

Cursurile se desfăşoară individual sau în grupuri de câte patruopt angajaţi şi costă între 1.500 şi 3.000 de euro de persoană, în funcţie de programele selectate. Printre firmele care apelează la serviciile LMI România se numără companii precum Tuborg, Pepsi România, McDonald’s şi Citibank.

Ne puteți urmări și pe Google News