În 2006, ziarele lui Verestoy au luat grosul din reclama Poştei
- Adam Popescu
- 4 octombrie 2007, 03:00
Presa patronată de senatorul UDMR Verestoy Attila a înghiţit, în 2006, jumătate din fondurile de publicitate ale Poştei Române destinate publicaţiilor de limbă maghiară, relatează cotidianul clujean „Kronika“, în ediţia de ieri.
La momentul încheierii contractelor, activitatea Poştei era coordonată de UDMR-istul Zsolt Nagy, pe atunci ministru al comunicaţiilor. Contractarea spaţiului publicitar în „Uj Magyar Szo“ şi „Erdelyi Riport“, ziarele patronate de Verestoy, a fost mediată, potrivit purtătorului de cuvânt al Poştei Române, Mara Popescu, de agenţiile Arbomedia şi First One Communication.
Cea din urmă este firma prin care Arthur Finkelstein, Tal Silberstein şi Dan Andronic îi oferă, de la începutul acestui an, consultanţă şi premierului Călin Popescu- Tăriceanu.
Bugete de publicitate Din datele oferite de Poşta Română la cererea ziariştilor de la „Kronika“ reiese că, din bugetul de 700.352,84 lei (aproximativ 7 miliarde de lei vechi), la cotidianul „Uj Magyar Szo“ şi la săptămânalul „Erdelyi Riport“ a ajuns jumătate: 211.186,70 de lei pentru reclamă şi 163.594,50 de lei pentru editarea unor suplimente despre Poşta Română.
Restul de 325.570 de lei a fost împărţit între 12 publicaţii, notează „Kronika“, sumele variind de la 6.811,93 („Kronika“) la 57.063,16 („Szatmari Friss“). Lorant Vincze, directorul editurii Scripta, care scoate pe piaţă cele două publicaţii şi la care Verestoy deţine, conform declaraţiei sale de avere, 84,6% din acţiuni, spune însă că afacerea nu ar avea implicaţii politice.
Contactat de „Kronika“, el a explicat că „Uj Magyar Szo“, editat la Bucureşti, este „mai naţional“ decât celelalte ziare de limbă maghiară întrucât, spre deosebire de acestea, nu are întârzieri de difuzare în zonele din afara Transilvaniei. Explicaţia este aceeaşi şi pentru Verestoy. Senatorul a fost însă rezervat în a face alte comentarii. „Nu sunt managerul ziarului“, s-a eschivat Verestoy, citat de „Kronika“.