Alitalia îşi va pierde licenţa de operare şi va intra în proces de lichidare dacă administraţia companiei nu va prezenta până joi un plan viabil de salvare a companiei, anunţă Reuters.
„Alitalia zboară în prezent pe baza unei licenţe provizorii“, a declarat Vito Riggio, şeful autorităţii aviatice italiene (ENAC) pentru un post de radio din Peninsulă.
Administratorul Alitalia, Augusto Fantozzi, are două zile pentru a prezenta o ofertă clară de preluare a companiei sau un raport de reducere a pagubelor, înainte ca operatorul italian să-şi piardă licenţa de operare. Fantozzi a lansat ieri o ultimă invitaţie pentru depunerea de oferte pentru preluarea companiei falimentare, după ce consorţiul CAI s-a retras de la negocieri la sfârşitul săptămânii trecute pe fundalul neînţelegerii cu sindicatele asupra numărului disponibilizărilor. Fără soluţii
Administratorul companiei s-a limitat în a declara că „investitorii nu stau la coadă pentru Alitalia“, după ce mai multe companii aeriene, printre care BA, Air France-KLM şi Lufthansa, au declarat că nu sunt interesate de preluarea falimentarei companii italiene.
Grijile legate de imposibilitatea operatorului italian de a achiziţiona combustibil sunt mai mult decât justificate după ce autoritatea aeronautică israeliană a blocat conturile companiei din Tel Aviv pentru o datorie de aproximativ jumătate de milion de dolari. Operatorul aerian italian avea la sfârşitul lui iulie datorii de 1,17 miliarde euro şi înregistrează pierderi zilnice de peste 2 milioane euro. La sfârşitul lunii august, reprezentanţ ii companiei au cerut protecţie sub legea falimentului. Falimentul companiei aeriene italiene, la care statul deţine circa 50% din acţiuni, reprezintă o grea povară pentru imaginea premierului Silvio Berlusconi, care a promis în campania electorală din mai că va salva operatorul aerian de la faliment făcând apel la prietenii săi din lumea afacerilor. ENAC a anunţat zilele trecute că, în lipsa unui investitor, aeronavele Alitalia vor mai zbura cel mult zece zile.