Cu 25% mai multe vacanţe în străinătate

Cu 25% mai multe vacanţe în străinătate

În topul destinaţiilor preferate de turiştii români se regăsesc Grecia, Bulgaria şi Turcia. Numărul plecărilor a crescut cu 25% faţă de 2007.

Se poartă bronzul pe meleaguri străine - cel puţin asta e „moda“ anului atestată de datele Asociaţ iei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Potrivit acestora, numărul turiştilor care au plecat în străinătate a crescut cu până la 25%, faţă de anul trecut. Dacă în topul destinaţiilor s-a aflat tot Grecia, la fel ca în ultimii ani, de cea mai mare creştere s-a bucurat Turcia, destinaţia pe care au marşat mulţi operatori.

Deşi se menţine încă în fruntea clasamentului locurilor preferate de români pentru vacanţă, cel mai mare perdant al sezonului este Bulgaria, care „scade încet, dar sigur“, în favoarea altor destinaţii. „Este ultimul an cu creşteri spectaculoase - treptat, piaţa se aşază şi numărul turiştilor nu va suferi variaţii la fel de mari“, estimează Traian Bădulescu, purtător de cuvânt ANAT. Turcia sau pilda pomului lăudat Cele mai multe surprize le-a oferit Turcia: s-a vândut excelent, dar nu aşa cum se aşteptau unii operatori. Astfel, cei care au vândut Antalya alături de alte destinaţii au avut succes, în timp ce agenţii care au umblat cu sacul după „pomul lăudat“, adică au mizat excesiv pe acestă destinaţie, au fost dezamăgiţi.

„Charterele au fost pline de fiecare dată, au existat chiar şi curse suplimentare. Putem spune că este cea mai bună destinaţie, mulţi dintre turişti au mers în vacanţă în această ţară în iunie şi au revenit la sfârşit de sezon, fiind foarte mulţumiţi de serviciile hotelurilor. În plus, în Turcia sezonul estival este destul de lung - începe în aprilie şi durează până în octombrie“, susţine Adriana Goicea, directorul agenţiei Prompt Service.

Unii operatori au supralicitat însă şi au fost nevoiţi să renunţe la unele zboruri. Dacă la începutul sezonului, Kusadasi anunţa curse charter şi din oraşe precum Târgu- Mureş, Satu-Mare sau Constanţa, a renunţat treptat la ele, axându-se pe Bucureşti, Cluj şi Timişoara. Doar cursele din Iaşi şi cele din Craiova, cu escală la Sibiu, au putut fi umplute suficient. „Nu putem spune că a fost ceva care nu a avut succes. S-a vândut tot, nici nu ştiu câţi au mai rămas în ţară. Noi am avut grad de ocupare de minimum 85% pe toate destinaţiile“, spune Denisa Camilar, outgoing manager Paralela 45.

Grecia a rămas preferata românilor pentru că oferă situri arheologice, cadru natural, dar şi o paletă largă de oferte turistice - există insule luxoase, dar şi unele cu preţuri moderate. În acelaşi timp, Bulgaria rămâne cea mai accesibilă destinaţie pentru că este aproape de casă şi are cel mai bun raport preţ-calitate. Cererea pentru Tunisia a fost mare la sfârşit de vară-început de toamnă, când preţurile sunt mai accesibile, spun specialiştii.

„Circa 1.500 de turişti au ales această destinaţie în lunile septembrieoctombrie“, afirmă Gheorghe Stoian, de la Tunisiana Travel. Au fost însă şi destinaţii mai puţin populare care au avut mai mult succes: „Au existat cereri foarte mari din partea turiştilor pentru Spania, Costa Brava sau Croaţia“, e de părere Marius Usturoiu, manager agenţia Mareea. GO EAST! Antalya, destinaţia anului Operatorii autohtoni abia au făcut faţă avalanşei de cereri pentru staţiunile luxoase de pe litoralul turcesc. Dacă anul trecut, în Turcia, şi-au petrecut vacanţa circa 80.000 de români, anul acesta au ajuns acolo aproape 135.000. „Turcia a ajuns în top datorită sistemului all-inclusive, cel mai bun de pe piaţă. Înseamnă că mulţi români sunt atraşi de vacanţele statice - plajă, piscină şi relaxare“, explică Ciprian Enea, consultant Besttourism.

Ne puteți urmări și pe Google News