Poştaşul vine pe două roţi

Poştaşul vine pe două roţi

26 de angajaţi ai Poştei Române vor livra corespondenţa în Bucureşti cu ajutorul motoscuterelor.

Sub soarele ucigător al după-amiezii, o coadă compactă şi interminabilă de maşini abia se târâie pe şoseaua Barbu Văcărescu. O femeie între două vârste, cu părul cărunt fluturând prin casca de motociclist, se strecoară printre maşini, instalată confortabil pe un motoscuter nou-nouţ, inscripţionat cu sigla Poştei Române. Nu se aventurează pe linia de tramvai şi nici nu face cascadorii. Conduce relaxat, ştiind că aglomeraţia din trafic cere răbdare şi o oarecare detaşare de nebunia din jur.

E prima zi în care poştăriţa Mihaela Burghelea nu mai trebuie să care pe umăr geanta cu cele aproape 30 de kilograme de plicuri. Bijuteria pe două roţi i-a fost încredinţată ca să livreze corespondenţa. Trebuie să ajungă la Oficiul Poştal nr. 18, din strada Horia Măcelariu, ca să preia efectele poştale şi să le transporte la zeci de firme de pe şoseaua Odăi, după podul Otopeni. S-a oprit în faţa oficiului ca să-şi tragă sufletul, pufăind o ţigară. Chiar dacă are motoscuter, e conştientă că drumul până la pod poate să-i ia o grămadă de timp. Deja a făcut 45 de minute din centru, de pe bulevardul Dacia. Fie ploaie, fie arşiţă...

Munca ei s-a uşurat enorm, la propriu. Trei ani la rând şi-a rupt spinarea cărând „la pas“ gentoiul umplut până la refuz.

„Poştaşul nu are zi de ploaie sau zi de soare. Acum sunt 38 de grade la umbră. La noi nu contează. Trebuie să ducem corespondenţa, iar dv. să primiţi facturile la timp“, explică ea cu simplitate. 50 de kilograme de scrisori De la efortul fizic, demn de un bărbat în putere, şi pe care salariul nu-l recompensează nici pe jumătate, Mihaela Burghelea a început să aibă probleme cu piciorul. Are unul dintre cele mai lungi şi dificile trasee poştale din Bucureşti. De aceea a avut prioritate când Poşta Română a distribuit cele 26 de motoscutere incluse în programul-pilot de eficientizare a distribuţiei.

După trei luni de cursuri de legislaţie şi de condus, Mihaela Burghelea a primit atestatul, iar acum poate livra peste 50 de kilograme de corespondenţă, chiar şi de mai multe ori pe zi. N-a scăpat însă complet de mersul pe jos.

„Pe unele străzi adiacente nu poţi pătrunde câteodată, din cauza noroiului, aşa că trebuie să o iau pe jos. Mai fac drumuri, când livrez corespondenţa la firme, şi trebuie să iau în lung şi-n lat clădirea de birouri“, spune ea. Nu-i e teamă c-o să rămână fără motor. Cu un gest scurt din cheie, Mihaela Burghelea blochează complet roţile şi ghidonul.

MODERNIZARE

Au fost dotate un sfert din oficii

Alţi 25 de poştaşi din Bucureşti se vor avânta de-acum încolo în trafic pe motoscutere. Compania a cumpărat prin licitaţie 36 de aparate Peugeot Ludix 14 Rep, dintre care 5 au fost deja livrate poştaşilor din Cluj, iar alte 5 Direcţiei de Poştă Rapidă. Vehiculele, cumpărate cu 8.140 de lei, au dotări suplimentare, precum portbagaj faţă (maximum 20 kg), geantă de poştaş (37 de litri), portbagaj spate (30 de litri) şi cutie de bagaje (40 de litri).

Achiziţia face parte dintr-un program-pilot de scurtare a timpului de livrare a corespondenţei, care va fi extins în toate marile oraşe ale României, încă din acest an. De motoscutere beneficiază în prezent 23 de oficii poştale din Bucureşti, prioritate având traseele care depăşesc 10 kilometri. La lansarea proiectului de ieri, directorul general Dan Mihai Toader le-a recomandat poştaşilor să aibă grijă de siguranţa lor în trafic şi să evite „concursul bolnav care se întâmplă pe străzile din Bucureşti“.

LA DRUM. 10 poştaşi şi-au ambalat motoarele ieri, în faţa sediului Poştei Române, înainte de a înfrunta aglomeraţia de pe străzi

Ne puteți urmări și pe Google News