Vânzări-record la super-televizoare

Vânzări-record la super-televizoare

Deşi în România există puţine canale de televiziune care emit la înaltă definiţie, vânzările de plasme şi LCD-uri performante cresc accelerat.

Dacă pe piaţă apare un dispozitiv foarte avansat, mulţi români simt nevoia să-l aibă, chiar dacă nu le foloseşte cu adevărat. În ultima vreme au crescut masiv în ţara noastră şi vânzările pe segmentul de televizoare Full HD, cele mai performante existente. Acestea sunt capabile să redea o rezoluţie de 1.920 x 1.080 pixeli. La Altex, de pildă, din totalul vânzărilor de televizoare, 10% sunt Full HD.

Mai mult, reprezentanţii Panasonic România ne-au declarat că, în perioada ianuarie-iunie 2008, vânzările de televizoare Full HD marcă proprie au crescut cu 4.000%. Asta în condiţiile în care în ţara noastră sunt foarte puţine televiziuni (Pro TV, TVR, HBO) care transmit sau vor transmite la calitate înaltă (High Definition, HD), iar conţinutul multimedia de înaltă definiţie (stocat pe discuri Blu-ray) disponibil în magazine este, de asemenea, limitat.   „Opţiunea lor pentru LCD-uri sau plasme este explicabilă. Chiar şi canalele TV obişnuite sunt redate mai bine de un astfel de televizor“, a declarat Bogdan Gheorghiu, directorul de marketing al Panasonic România. Creştere explozivă Piaţa românească de televizoare LCD şi cu plasmă va atinge 500.000 de unităţi la sfârşitul acestui an, faţă de 200.000 anul trecut, a declarat Raul Filip, directorul de retail al Altex. Altex deţine o cotă de 31% din vânzările de televizoare cu ecran LCD sau plasmă, fiind liderul pieţei autohtone. Pe segmentul de plasme, românii preferă brandul Panasonic, acesta fiind lider în România, cu o cotă de piaţă de 40%.

La cel mai mare magazin on-line din România, eMAG.ro, cel mai bine vândut model de plasmă este Panasonic Viera TH-42PV80P. Acesta are o diagonală a ecranului de 106 centimetri şi costă 3.344 de lei. Tot la acest magazin, cel mai bine vândut model de televizor LCD este Samsung 32R81. Acest model costă 2.540 de lei şi are o diagonală de 81 de centimetri. Punctul forte este ignorat Românii ignoră atunci când optează să cumpere un televizor cu plasmă sau LCD principala menire a acestuia - aceea de a reda conţinut (video şi audio) de înaltă definiţie. Astfel, majoritatea şi-ar lua o plasmă sau un LCD mai mult pentru a epata, nu pentru a pune în evidenţă conţinutul video de înaltă calitate. „Eu mi l-aş lua pentru că oferă culori mai vii şi poate fi folosit foarte bine la jocurile video“, ne-a declarat Daniel I.

„Părinţii mei au un LCD pe care l-au cumpărat din considerente de spaţiu. Mai mult, nu prea găseşti televizoare clasice cu diagonale mari“, ne-a declarat Lucian H. „Eu aş opta pentru o plasmă deoarece are rezoluţie şi contrast mai mari şi un unghi de vizibilitate mai bun decât un televizor clasic“, ne-a declarat Mihai.

Ne puteți urmări și pe Google News