Preţul crescut al petrolului i-a determinat pe europenii din Vest să treacă la maşini ieftine, cu consum redus.
Maşinile Dacia au avut cel mai mare avans în vânzări pe piaţa din Europa de Vest în prima jumătate a acestui an, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Şoferii din ţările occidentale au renunţat la maşinile mari, precum cele produse de constructorii americani. În plus, vânzările de autoturisme noi au scăzut cu 7,9% în luna iunie a acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, pe fondul scumpirii combustibililor. În prima jumătate a anului, Dacia a vândut 45.253 de maşini în ţările occidentale, faţă de 90.657 la nivelul UE, iar oficialii companiei autohtone estimează că vânzările vor creşte odată cu lansarea modelului Sandero.
„Inflaţia în creştere şi scumpirile înregistrate în cazul petrolului au fost principalii factori care au influenţat înregistrările de maşini noi“, se arată în comunicatul ACEA. În România însă, înregistrările de autoturisme noi au crescut cu 4,5%, chiar înainte de intrarea în vigoare a noii taxe auto. Înmatriculările de maşini noi în statele estice ale UE au crescut în primul semestru, în medie, cu 6,9%, faţă de un declin de 2,1% la nivelul blocului comunitar, iar România şi Polonia au rămas cele mai mari pieţe din regiune, se mai arată în studiul ACEA. Românii nu s-au speriat de taxa auto În perioada ianuarie-iunie 2008 în România s-au înregistrat aproape 150.000 de autoturisme. Din punctul de vedere al mărimii, piaţa din România este apropiată de cea din Polonia, unde s-au înmatriculat în primul semestru 168.680 maşini, în creştere cu 13,3% faţă de perioada similară a anului trecut. Cu toate acestea, luna iunie nu a fost bună nici pentru piaţa autohtonă, înregistrările de autoturisme noi fiind mai slabe cu aproximativ 13%. Cele mai cerute mărci la nivel european au rămas Volkswagen, Peugeot, Ford, Renault sau Fiat.