Deşi este legal ca o persoană să obţină permisul pentru toate categoriile de vehicule într-o zi, autorităţile susţin că acest lucru este imposibil.
Proaspăt-alesul primar al sectorului 4, Cristian Popescu- Piedone, demonstrează tuturor că nu este un simplu cetăţean cu aspiraţii de gospodar-şef, ci un şofer cu capacităţi supranaturale. Aceasta ar fi o posibilă explicaţie pentru modul în care a devenit singurul bucureştean ce a reuşit performanţa să obţină, într-o singură zi, permis de conducere pentru nu mai puţin de cinci categorii de vehicule.
Concret, potrivit celor înscrise pe permisul auto cu numărul 249237, emis de Serviciul Permise Auto Argeş, pe 22 octombrie 2007, pe numele lui Cristian Victor Piedone Popescu, acesta a obţinut permis de conducere pentru vehicule din categoria A, B, BE, C şi CE, în urma examenului susţinut la 19.10.2007.
Deşi legea permite oricărui român să atingă performanţele lui Piedone, poliţişti-examinatori şi instructori auto susţin, la unison, că acest lucru este, practic, imposibil. Cu toate acestea, edilul ales al sectorului 4 îi contrazice, e drept fără argumente solide, arătând că scandalul iscat pe marginea permisului său este doar rodul răutăţii „tonomatelor din presă“. „A fost posibil doar datorită situaţiei de la Permise Argeş!“
„Dacă ar fi să ţinem cont de prevederile actualei legislaţii în materie de examinare auto, experienţa lui Cristian Popescu Piedone s-ar putea rezuma astfel: a intrat în sală pentru proba teoretică de vreo patru ori în aceeaşi zi. În intervalul dintre examenele teoretice a susţinut probele practice, schimbând, pe rând, motocicleta cu autoturismul, camionul şi camionul cu remorcă. Dacă nu a fost singurul candidat la examenul pentru permisul auto organizat în acea zi de Serviciul Permise Argeş, e greu de crezut că ar fi putut realiza toate acestea. Sunt instructor de zece ani, dar nu am mai văzut şi nu am mai auzit aşa ceva!“, spune Iulian Popescu, proprietarul unei şcoli de şoferi din Bucureşti.
Potrivit acestuia, în Capitală, un şofer poate susţine, într-o zi, examenul pentru maximum două categorii de autovehicule. „Spre exemplu, am avut elevi care au susţinut proba teoretică şi apoi proba practică fie pentru categoriile A şi B, fie pentru categoriile C şi CE. La sală, impedimentul nu sunt chestionarele, ci legea care condi- ţionează obţinerea permisului pentru categoria C de promovarea celui pentru B, şi aşa mai departe. Cel puţin în Capitală, proba teoretică pentru o categorie - cel mult două, după cum v-am spus - poate fi susţinută de dimineaţă şi apoi urmează probele practice. Din cauza numărului mare de candidaţi «alocaţi» unui poliţist examinator, nimeni nu se mai poate întoarce în sală să susţină proba teoretică la o altă categorie pentru că se termină ziua de examinare!“, explică instructorul.
Poziţia acestuia este susţinută şi de poliţişti-examinatori. „Nu poţi susţine proba teoretică pentru toate categoriile într-un singur examen pentru că nu te lasă legea. În rest este imposibil! Eu merg la examenul teoretic pentru B la 7.30 şi termin de examinat candidaţii la proba practică în jurul orei 16.00“, arată unul dintre examinatorii de la Serviciul Permise Bucureşti.
„Este posibil doar teoretic, pe hârtie, pentru că legea permite asta. Fizic însă, nimeni nu poate fi testat de poliţişti la toate categoriile într-o zi“, susţine, la rândul său, directorul Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, chestorul Mihai Stancu. Referitor la situaţia lui Piedone, Stancu este de părere că „a fost posibil, cel mai probabil, doar datorită situaţiei existente la acel moment la Serviciul Permise Argeş“. Piedone: „N-am dat în Bucureşti că mi-era ruşine“
Cristian Popescu Piedone contrazice autorităţile şi susţine că tot scandalul iscat pe marginea permisului lui e rodul unei răutăţi a „tonomatelor din presă“. Acceptă cu greu să explice cum de a putut, dintr-o singură lovitură, precum croitoraşul cel viteaz, să împuşte toate categoriile de permis auto: „Am dat examenul aşteptând minutele necesare, stând frumos, ca toată lumea, la rând, de la opt dimineaţa până la trei...“.
Întrebarea firească vine natural: ce-i trebuiau toate categoriile, vrea să conducă TIR-ul? „Nu e pentru TIR, vedeţi, sunteţi în eroare! E pentru remorcă. Vreau să-mi iau rulotă, dom’le!“. El insistă apoi asupra faptului că a fost acolo, că s-a lăsat examinat şi că prietenul la care şi-a făcut mutaţia e real şi nu poate fi intimidat de nimeni. „N-am dat în Bucureşti ştii de ce? Mi-a fost ruşine ca la 45 de ani să dau aici examen, cu toţi copiii ăştia care mă cunosc şi ar fi râs de mine. Aşa, acolo nu mă cunoştea nimeni. Aici nu puteam să dau examen cu stresul ăsta pe cap, cu telefoane sunând tot timpul...“.
Piedone lucra în perioada respectivă la Asociaţia pentru Protecţia Cetăţeanului, organizaţie constituită de el însuşi. Şi atunci, ca şi acum, Piedone avea maşină la scară: „Am avut toată viaţa şofer şi am şi acum. Nu conduc. Dar mi-e drag şi mie ca duminica să ies cu copiii şi soţia undeva, să am şi eu intimitate“. Oricum, una peste alta, „e o pură coincidenţă că am dat examenul acolo, şi sunt răutăţi vădite la adresa mea. Nu am dat şpăguţă!“, asigură Piedone.
Cristian Popescu Piedone, primarul sectorului 4: "N-am dat în Bucureşti ştii de ce? Mi-a fost ruşine ca la 45 de ani să dau aici examen, cu toţi copiii ăştia care mă cunosc şi ar fi râs de mine."
ANCHETĂ LA „FABRICA DE PERMISE“ Aproape 1.000.000 de euro, confiscaţi
Aproape 1.000.000 de euro. Atât au confiscat poliţiştii şi procurorii anticorupţie la cele 22 de percheziţii făcute până acum în locuinţele angajaţilor „fabricii de permise“ din judeţul Argeş. Potrivit unor surse din rândul anchetatorilor, cercetările în acest caz au fost destul de dificile şi din cauza legăturilor de familie ale unora dintre cei reţinuţi cu persoane importante din judeţ sau din poliţia judeţeană.
„Ne-a fost teamă că ar putea să fie avertizaţi. Spre exemplu, unul dintre cei reţinuţi, inspectorul principal Laurenţiu Ionuţ Bălan, de la Poliţia Rutieră Argeş, este finul şefului Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Argeş. Apoi, un alt membru al reţelei, care a fost arestat, este patronul şcolii de şoferi «No Problem», Laurenţiu Floroiu, a cărui soţie este unul dintre avocaţii reputaţi din Piteşti. Culmea, doamna Floroiu conduce un Audi Q7, cu numărul de înmatriculare B-04-POL, iar şcoala de şoferi îşi avea sediul la subsolul Bisericii «Sf. Stelian» din Piteşti. De altfel, mărcile de autoturisme preferate de membrii grupării erau BMW, Audi sau Volkswagen, de regulă, Touareg. Şi, ca o «picanterie», fostul şef al Serviciului Permise Auto, comisarul-şef Codruţ Vlăsceanu, şi-a achiziţionat, anul trecut, o vilă în centrul Piteştiului, pentru care a plătit câteva sute de mii de euro. Cash!“, au precizat sursele citate.
Potrivit aceloraşi surse, ofiţerii DGA au avut mari probleme la descinderile făcute în locuinţele a doi intermediari importanţi ai reţelei, Constantin Tudoroiu, din localitatea Valea Stânii şi Nicolae Anghel, din comuna Pătuleni. „Nu am putut intra în casele celor doi romi, de unde am ridicat sume importante, fără ajutorul a 80 de jandarmi. În total, am confiscat până acum aproape 1.000.000 de euro“, au adăugat oamenii legii. POZIŢIE Legal - este admis, practic - e imposibil!
Potrivit Hotărârii Guvernului 56/2007, prima condiţie care trebuie respectată de candidaţi la susţinerea examenului auto pentru categoriile A, B, BE, C şi CE este cea legată de vârstă: trebuie să aibă minimum 18 ani. În rest, legea permite susţinerea examenului pentru toate categoriile în aceeaşi zi. Dar există şi aici o serie de condiţii, cea mai importantă fiind aceea ca „elevul“ să fie declarat admis la examenul pentru autovehiculele din categoria B.
Astfel, potrivit articolului 39, alineatul 1 al legii, „cel care solicită examinarea în vederea obţinerii permisului de conducere pentru categoria C trebuie să fi fost declarat admis la examenul pentru obţinerea permisului de conducere pentru categoria B“. Mai mult, la alineatul 2 al legii se precizează că „persoana care solicită examinarea pentru categoriile BE şi CE trebuie să fi fost admisă la examenul pentru obţinerea permisului de conducere pentru categoriile B şi C“.
„Teoretic, examenul se poate susţine, în aceeaşi zi, pentru toate categoriile de vehicule. Fizic însă nu poţi susţine nici măcar proba teoretică pentru toate categoriile atâta vreme cât, pentru a putea să dai «sala» pentru categoria BE şi C, trebuie să fi promovat şi sala, şi traseul la categoria B. Apoi, pentru a susţine «sala» la categoria CE trebuie să fi promovat atât proba teoretică, cât şi cea practică la categoria C. Or, cel puţin în Capitală, proba teoretică pentru o categorie - cel mult două, să spunem A şi B - este susţinută de la primele ore ale dimineţii, până în jurul prânzului. Abia apoi te poţi prezenta la examenul practic. Presupunând că ai trecut de proba practică la B nu te mai poţi întoarce în sală pentru a susţine examenul teoretic la celelalte categorii, pentru că s-a terminat ziua de examinare“, a explicat un poliţist examinator de la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Bucureşti.
ARGEŞ
De ce s-a sinucis adjunctul de la Evidenţa Populaţiei Costeşti
Anchetatorii argeşeni spun că, după primele cercetări, sinuciderea agentului-şef Dumitru Deleanu nu are legătură cu dosarul reţelei „Permise auto“ de la Piteşti. Şi colegii fostului adjunct al Serviciului Public de Evidenţă a Populaţiei Costeşti, judeţul Argeş, spun că acesta încă nu-şi revenise după divorţ, care avusese loc cu două luni înainte.
„Era un om foarte liniştit, la locul său. Nu a dat niciun semn că ar avea asemenea gânduri. Era omul care ne unea pe toţi şi ne făcea să ne simţim ca o echipă. Poate, dar nu bag mâna în foc, a fost afectat de partajul cu soţia sa, de aceea s-a sinucis. Cred că Mitică s-a omorât din motive personale“, ne-a declarat Robert Ciortan, şeful lui Deleanu. „Devenise neliniştit dintr-o dată“
La etajul 1 al blocului în care locuia era întuneric beznă. O vecină aprinsese o lumânare. „L-am văzut chiar ieri, la un fast-food, lângă piaţă. Râdea şi spunea bancuri colegilor. Era un om de viaţă, chiar dacă se auzea că are probleme de familie. Păcat de el“, ne-a spus Dan Răducanu, unul dintre vecinii care îl întâlnise cu câteva zeci de minute înainte ca acesta să-şi pună capăt zilelor.
Dumitru Deleanu avea 40 de ani şi a fost găsit fără viaţă, luni după-amiază, în garsoniera în care locuia. Se împuşcase în inimă cu o armă de vânătoare. Procurorul Alexandru Petre, de la Parchetul Judecătoriei Costeşti, a declarat că Deleanu a scris un bilet de adio în care le cerea iertare părinţilor săi şi preciza că îi lasă garsoniera tatălui său şi maşina unui verişor.
Anchetatorii nu exclud însă nici varianta unei legături între sinucidere şi dosarul „Permise auto“. „Colegii ne-au spus că devenise neliniştit, dintr-o dată, după ce a fost anunţat că activitatea instituţiei urma să fie verificată. În acel moment a spus că i s-a făcut rău şi a plecat acasă. L-au căutat apoi colegii, dar se împuşcase deja“, a declarat procurorul. (Dan Badea)