Cel mai mare grup media din lume, condus de Rupert Murdoch, ia în considerare posibilitatea unei oferte comune cu Microsoft.
News Corporation, cel mai mare conglomerat media din lume, ia în considerare posibilitatea unei alianţe cu Microsoft în lansarea unei oferte comune pentru preluarea Yahoo!, anunţă agenţia Reuters, citând surse apropiate negocierilor.
NewsCorp deţine populara reţea socială pe internet MySpace, care alături de Yahoo! şi Microsoft ar putea „dinamita“ poziţia autoritară pe care o deţine Google pe piaţa serviciilor pe internet. „Trebuie să facem ceva, altfel întreaga lume va fi deţinută de Google“, spunea nu de mult Rupert Murdoch, fondatorul şi preşedintele NewsCorp. Totuşi o alianţă Microsft-NewsCorp va atrage cu siguranţă atenţia autorităţilor antitrust, cred analiştii.
Nici actorul principal, Yahoo!, nu stă însă cu mâinile în sân. Compania de servicii pe internet a anunţat lansarea unui program-pilot de două săptămâni în colaborarea cu marea rivală Google, prin care cele două companii vor împărţi spaţiul publicitar. Aproximativ 3 procente din rezultatele la căutări returnate de Yahoo! vor conţine reclame furnizate de Google.
Analiştii spun că această mutare are menirea de a frustra Microsoft şi de a-l determina pe cel mai mare producă tor de software din lume să mărească oferta de preluare a Yahoo!, care este acum de 42 de miliarde de dolari. Microsoft a ripostat imediat, spunând că proiectul cu pricina este anticoncurenţial. A intrat în „horă“ şi AOL
Mai mult, Reuters scrie că Yahoo! are acum şi posibilitatea încheierii unei înţelegeri cu o altă companie de servicii pe internet, America Online (AOL), deţinută de gigantul industriei de divertisment şi multimedia, Time Warner. Conform surselor agenţiei, AOL ar putea fuziona cu Yahoo!. Astfel, dacă proiectul se materializează, Time Warner i-ar plăti Yahoo! o anumită sumă de bani pentru un pachet ce reprezintă 20% din acţiunile companiei nou formate.
Analistul Benjamin Schachter, de la banca de investiţii elveţiană UBS, crede însă că e puţin probabil ca acţionarii Yahoo! să fie muţumiţi de o înţelegere cu AOL în detrimentul uneia cu Microsoft. „Tot mai cred că Microsoft are cărţile şi banii“, a adăugat Schachter. SCENARIU
De ce nu este posibilă o fuziune Yahoo!-Google
Şi Google ar fi intrat probabil în cursa pentru preluarea rivalului etern, Yahoo!, însă nu a încercat să facă o ofertă din cauza poziţiei sale de lider autoritar pe piaţa serviciilor on-line, care ar fi determinat autorităţile antitrust să interzică din start o astfel de fuziune. Teoretic, o fuziune Yahoo!-Google ar însemna un monopol absolut pe internet, deoarece celelalte companii care activează în aceeaşi piaţă, gen AOL sau MSN (The Microsoft Network), nu ar mai avea nicio şansă în faţa unei supercorporaţii rezultate astfel, care ar canaliza 90% din piaţa de publicitate on-line. Şi pe piaţa motoarelor de căutare pe internet, megacompania rezultată ar avea o cotă de 85%. Chiar şi singur, Google domină autoritar această piaţă, cu o cotă de 68,6% în ianuarie 2008.
Cititi si:
Mai multă discreţie de la Google
Yahoo! cedează avansurilor Microsoft
As în mâneca Yahoo! în lupta cu Google
Google: Tranzacţia Yahoo! - Microsoft va afecta Internetul
Microsoft, tot mai aproape de Yahoo!
Microsoft ofertează oficial Yahoo
Microsoft şi Yahoo, negocieri în secret