Compania SAB Miller - Ursus a demarat producţia de bere cu aromă de lămâie, sub marca Redd’s.
În România, doar Martens Galaţi mai produce în categoria berilor speciale cu aromă de fructe, toate celelalte mărci de bere „dulce“ de pe piaţă fiind importate.
Ursus a achiziţionat o linie specială de producţie a acestui tip de bere. Marca Redd’s aparţine grupului SAB Miller şi este produsă în prezent şi în Africa de Sud, Polonia şi Rusia. O sticlă de 0,5 litri de bere Redd’s costă la noi 2,2 -2,3 lei.
Berea specială, fie neagră, fără alcool, dietetică sau cu arome, reprezintă cel mult 3% din consumul anual de bere în România, motiv pentru care producătorii au evitat să se lanseze pe o astfel de nişă. Într-o discuţie recentă, şeful URBB - îmbuteliatorul mărcilor Tuborg şi Carlsberg - a exclus posibilitatea de a intra pe segmentul berilor cu arome. „Cererea este acum mult prea mică pentru valoarea unei astfel de investiţii“, a spus Shachar Shaine. Martens face bere albă din 2001 Martens Galaţi, unul dintre primii zece jucători de pe piaţa locală, produce berea albă Ma Donna (cu coriandru şi coajă de portocală) şi berea de abaţie Altvs Abbey Beer, din 2001. Până anul acesta, cele două mărci de bere au fost comercializate în proporţie de 90% la export.
„Nu am avut destui bani pentru a ne promova în ţară, aşa că am ales varianta exporturilor“, ne-a declarat Vasile Joantă, directorul general al companiei. Din acest an, berea albă Ma Donna va apărea şi pe rafturile lanţurilor Kaufland şi Plus. Tot în 2008, berile speciale ale Martens vor fi exportate în Statele Unite, şi chiar în Malaysia, în timp ce berea fără alcool produsă la Galaţi va ajunge în Orientul Mijociu, a mai spus Joantă.
Compania, deţinută de Breweries Martens din Belgia, produce şi o bere superstrong, cu 17% alcool. Societatea a înregistrat, anul trecut, venituri de 10 milioane de euro. Pe segmentul berilor speciale, în rafturile magazinelor de la noi se găseşte şi Gluhkriek, o bere de cireşe aromatizată, care se consumă caldă.