Fabrica GM din Varşovia produce din acest an cel mai bine vândut model al mărcii americane.
Pentru o maşină de clasă mică, dedicată familiilor cu bugete pe măsură, noul Chevrolet Aveo se prezintă neaşteptat de bine. Pe de o parte, designul exterior apelează la o mulţime de detalii care amintesc de produsele din clasele superioare. Pe de alta, grija arătată pentru realizarea unui habitaclu decent cu resurse minime ar trebui să-i îndemne pe alţi constructori care se manifestă pe acelaşi platou spre relfecţie.
Lansarea săptămâna trecută a noului Aveo (versiunea cu cinci uşi), în cadrul pitoresc oferit de Riviera franceză, a marcat o premieră: întâiul model Chevrolet fabricat în Europa. GM s-a gândit să ofere un impuls suplimentar vânzărilor Aveo, astfel că, de acum, acest model va fi produs în capitala Poloniei, Varşovia.
Noul Aveo este dezvoltat pe platforma tehnică a vechiului Aveo, una dintre maşinile cu cel mai slab rezultat la testele de siguranţă a pasagerilor Euro NCAP. Chevolet a precizat că structura caroseriei a fost întărită şi că montanţ ii B au fost ranforsaţi. Dimensiunile caroseriei au rămas neschimbate. Pe bancheta din spate pot încăpea chiar şi trei pasageri de talie medie, însă cu destulă dificultate. Portbagajul are o capacitate de 220 de litri, dar prin rabatarea banchetei spaţiul de încărcare se măreşte până la 980 de litri.
Două motoare îmbunătăţite
Vor fi disponibile două motoriză ri, ambele pe benzină, ambele Euro 4. Cel mai mic agregat, de 1.2 litri, dezvoltă 84 de cai-putere, cu 12 mai mult decât până acum. Consumul mediu de carburant în regim mixt (urban-extraurban) a fost micşorat cu 14%, până la 5,5 l/100 km. Emisiile de CO2 au scăzut şi ele, ajungând la 132 g/km.
Propulsorul de 1.4 litri furnizează 101 cai-putere şi un cuplu maxim de 131 Nm (la 4.200 rpm). Consumul mediu declarat (6 l/100 km) este şi în acest caz mai mic ca până acum, cu 0,7 l/100 km. Emisiile de CO2 sunt de 142 g/km. Echipat cu acest motor şi cu transmisia manuală cu cinci rapoarte, Aveo atinge o viteză maximă de 176 km/h. Dacă se optează pentru cutia automată cu patru viteze, valoarea scade la 165 km/h.
Am condus un Aveo 1.4 dotat cu transmisie automată, iar impresiile sunt împărţite. Chiar dacă mai leneşă, această versiune s-a dovedit, evident, mai comodă în oraş. Pe autostradă, accederea pe o bandă de viteză a trebuit făcută doar atunci când oglinda retrovizoare nu surprindea vreo maşină prea aproape. Pe de altă parte, micul hatchback a dovedit o ţinută de drum neaşteptat de sigură, chiar şi la 140 km/h, dublată de o ambianţă sonoră tolerabilă. Porţiunile cu viraje strânse şi în ascensiune au bulversat însă puţin cutia automată, care a ratat de multe ori momentul ideal pentru selectarea raportului potrivit. În schimb, frânele, chiar şi după o utilizare intensă, pe o coborâre prelungită, s-au comportat mulţumitor, ferindu- ne de surprize neplăcute.
Versiunea cu trei uşi urmează a fi prezentată, în premieră, săptă mâna viitoare, la Salonul Auto de la Geneva. Primele Chevrolet Aveo fabricate în Polonia vor ajunge la noi în aprilie. Preţurile nu au fost încă stabilite, dar producă torul s-a lăudat că vor fi dintre cele mai competitive. În prezent, cea mai ieftină propunere costă 8.050 de euro cu TVA inclusă.