Taximetristii dau "curent la baterie"

Gerul care s-au abatut asupra Iasiului in ultimele zile a dublat profitul service-urilor si magazinelor de piese auto si le-a adus castiguri suplimentare taximetristilor.

Dupa noptile in care temperaturile au scazut pana in jurul valorii de -20 de grade Celsius, multi dintre posesorii de autovehicule din Iasi s-au trezit dimineata fara curent in baterii. Masurile clasice de „prim-ajutor“ in astfel de situatii constau fie in impinsul masinii cu ajutorul cunoscutilor, fie in folosirea bateriei unei alte masini.

Pregatiti pentru interventii Taximetristii cu experienta se doteaza din timp cu echipamentul minim cu care sa ajute la pornirea masinilor ramase in pana, fiind cel mai des apelati in astfel de situatii.

„Pai, eu am dat curent la vreo cinci masini, dar au fost mult mai multe apeluri prin statie in doua zile. Am avut un client cu masina nou-nouta, cu numar de leasing, la care i-a murit bateria complet. O sa mai fie zile geroase iarna asta, oricum, dupa cum arata prognoza“, ne-a declarat Costel Ciomaga, taximetrist din Iasi. Pentru „alimentarea cu curent“ taximetristii percep contravalorea cursei din locul in care se afla cand sunt apelati si pana la masina ramasa in pana, plus cat este dispus sa le mai lase clientul.

Solutia: revizie in toamna

Patronii magazinelor de piese auto din Iasi declara ca numarul de clienti care au cumparat baterii de masina la sfarsitul saptamanii trecute s-a dublat. „Asa se intampla aproape in fiecare iarna la noi. Componentele electrice ale masinilor cedeaza fie pentru ca sunt slabe calitativ, fie din cauza climei de la noi, cu diferente foarte mari de temperatura“, a declarat Cristian Popa, administrator al firmei Auto ABC.

O baterie noua costa cel putin 100 de lei, dar poate ajunge si pana la 400 de lei, in functie de perioada pentru care este garantata si de firma producatoare. Specialistii recomanda si inlocuirea la timp a bujiilor si a fiselor de bujii, componente ce se uzeaza de obicei dupa parcurgerea a 20.000 de kilometri. Mecanicii auto cred ca singura solutie pentru evitarea penelor de curent in plina iarna consta intr-o revizie a masinii facuta inainte de inceperea sezonului rece.

„De obicei, revizia de iarna presupune verificarea componentelor masinii care sunt sensibile la temperaturile scazute, dar poate include o gama mult mai larga de servicii“, a precizat Mircea Miron, administrator al service-ului auto BTM Grup Iasi.

Ne puteți urmări și pe Google News