Pasajele viitorului oraş

Pasajele viitorului oraş

Autorităţile promit că vor începe şantierul la Răzoare şi la pasajele din Piaţa Sudului şi Şoseaua Nordului cu Elena Văcărescu.

Bucureşteni, vi se pregăteşte ceva! După 18 ani de aşteptări şi planificări, autorităţile locale vor începe să construiască pasaje şi le vor moderniza pe cele deja existente: Obor şi Piaţa Muncii. Potrivit specialiştilor, multe dintre proiecte au deja studii de fezabilitate - este vorba de cel din Piaţa Sudului, Şoseaua Nordului cu Elena Văcărescu şi primul stadiu de la nodul intermodal Răzoare. În pregătire sunt pasajele din Mihai Bravu şi Splai, Iancului şi Răzoare 2. Piaţa Victoriei: De la tramvai, direct în metrou

„Dacă lucrurile merg bine şi nu sunt contestaţii şi nici întârzieri, fiecare dintre aceste lucrări ar putea fi terminată într-un an şi jumătate de la începerea execuţiei. Dacă luăm însă în calcul şi eventualele riscuri, atunci şantierul se poate extinde la trei ani“, a explicat şeful Direcţiei Generale de Infrastructură şi Servicii Publice din cadrul Primăriei Capitalei, Gheorghe Udrişte. Acesta estimează că valoarea investiţiilor se ridică la 1,5 miliarde de euro. Administraţia locală are în vedere şi reconfigurarea Pieţei Victoria, pentru care se va organiza un concurs de proiecte.

„Se doreşte şi realizarea unui pasaj de legătură între linia de tramvai şi metrou. Sub pasajul de la Victoriei se va amenaja o staţie de tramvai, unde călătorii vor putea coborî la metrou printr-o comunicare cu staţiile M2 şi M3. În acest fel vom uşura accesul oamenilor la mijloacele de transport în comun“, a explicat Udrişte. Traficul urmează să fie „ajutat“ şi de sistemul inteligent de semaforizare. Pentru detectarea numărului de maşini vor fi folosite buclele inductive - un fel de senzori ascunşi în asfalt, amplasaţi în apropierea unor camere video.

Până în vară, 100 de intersecţii inteligente urmează să fie puse în funcţiune pentru a lega nordul de sudul Capitalei. „Până în prezent au fost instalate 30 de astfel de semafoare şi funcţionează respectând un anumit program: dimineaţa, fluxul verde este mai lung dinspre centru spre margine, iar seara, invers“, a spus Udrişte. Astfel, sunt evitate într-o anumită măsură blocajele create de cei care se întorc de la serviciu.

Ne puteți urmări și pe Google News