„Mi-a luat foc maşina după doar 160 de km parcurşi”

„Mi-a luat foc maşina după doar 160 de km parcurşi”

Un bucureştean a dat în judecată firma Renault pentru că, deşi autovehiculul i-a ars la doar o săptămână după achiziţionare, furnizorul refuză să-i dea altul nou în schimb.

În urmă cu două luni, Constantin Tică, un bucureştean în vârstă de 46 de ani, a cumpărat un Renault Megane Sedane Prima, în valoare de 11.000 de euro. La doar o săptămână după achiziţionare, maşina a luat foc. Bărbatul cere un autoturism nou de la firma Renault Nissan România, ai cărei reprezentanţi refuză, susţinând că maşina nu prezintă urme de incendiu şi că poate fi reparată.

Fum şi miros de ars

„Am cumpărat maşina la sfârşitul lunii aprilie. Pe 7 mai, în jurul orei 18.00, în timp ce conduceam, am observat că de sub capota maşinii a început să iasă fum, moment în care am simţit şi un miros de ars în interior”, povesteşte Constantin Tică.

Se afla într-o coloană de maşini care se deplasa foarte încet. „Am încercat să deschid uşa, însă aceasta era blocată. Noroc că geamul era deschis şi astfel am putut să deschid portiera din exterior. Am ridicat capota, am decuplat bateria şi am încercat să sting flacăra cu extinctorul aflat în dotarea autoturismului”, afirmă bărbatul.

Au fost folosite trei extinctoare, dar flacăra nu a putut fi stinsă decât de pompieri. După care, spune Tică, maşina i-a fost tractată de un echipaj de la Renault Asistenţă şi dusă la service.

„În lipsa mea, autovehiculul a fost urcat pe rampă pentru a i se afectua o diagnoză cu Clip. Directorul service-ului, Adrian Rusea, mi-a spus că este vorba despre supraîncălzirea ambreiajului, dar că maşina este funcţională. A adăugat că procesul-verbal întocmit de cei de la Situaţii de Urgenţă e exagerat, deoarece un pompier n-ar avea cunoştinţe de mecanică auto pentru a putea emite o părere pertinentă. Apoi a apreciat că, mai mult ca sigur, e vorba de o proastă utilizare a maşinii. O abordare absurdă, ţinând cont că am parcurs doar 160 de km”, susţine Tică.

Ulterior, reprezentanţii service-ului i-au cerut bărbatului să semneze o fişă de reparaţie care include anumite operaţii deja efectuate. Lucru pe care acesta a refuzat să-l facă. „Când am lăsat maşina în service, nu mi-am dat acordul ca ea să fie ridicată pe rampă şi nici să fie efectuate reparaţii sau alte constatări în lipsa mea. Mai mult, cei de la service mi-au spus să vin să ridic autoturismul de pe proprietatea lor, în caz contrar urmând să fiu obligat să plătesc 100 de euro pe zi. Am refuzat să semnez vreun ordin de reparaţie, atâta vreme cât nu cunoşteam cauza reală a producerii incidentului”, mai ţine să adauge Constantin Tică.

„Incident produs de o greşeală de fabricaţie”

La aproape trei săptămâni de la producerea incidentului, a avut loc o expertiză în urma căreia a reieşit că focul a fost provocat de o greşeală de fabricaţie. „Cu toate acestea, nici până în acest moment furnizorul nu a dat curs solicitarii mele de a schimba autoturismul. Ba mai mult, reprezentanţii nu recunosc că au participat la expertiză. Am cerut înlocuirea maşinii deoarece nu mai pot să conduc vreodată acest autoturism”, conchide Constantin.

Acum, bărbatul a dat în judecată firma Renault Nissan România şi speră că, în justiţie, o să i se facă dreptate.

La rândul lor, reprezentanţii Au to rităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului consultaţi de EVZ spun că firma Renault Nissan România va fi obligată să-i dea clientului lor un autoturism nou numai în cazul în care se dovedeşte că autoturismul a avut un viciu ascuns. ÎN APĂRARE

„Nu prezintă urme de incendiu”

Oficialii companiei Renault România susţin că maşina nu prezintă urme de incendiu în habitaclu, nici în compartimentul mo torului, nici la exterior. „De asemenea, alternatorul, cablajele şi interiorul compartimentului motorului sunt intacte şi nici acestea nu prezintă urme de incendiu”, susţine Dumitra Râşnoveanu, Communication Manager al companiei Renault România.

Furnizorii spun că autovehiculul a fost adus în service cu ambreiajul nefuncţional, din cauza unei supraîncalziri generate de conducerea vehiculului cu ambreiajul semicuplat. „Această supraîncalzire a deteriorat componente ale ambreiajului, însă nu a cauzat un incendiu”, afirmă Dumitra Râşnoveanu. Reprezentanţii firmei Renault spun că service-ul se află la dispoziţia clientului, dar acesta refuză repararea maşinii.

„Acest proces nu ar necesita o imobilizare a maşinii mai mare de 48 de ore”, conchide Dumitra Răşnoveanu.

Ne puteți urmări și pe Google News