Radu Berceanu vrea să scape de căpuşele care scumpesc preţul Autostrăzii Transilvania. Cele mai multe sunt firme turceşti.
Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, ieri, pe şantierul Autostrăzii Transilvania că a discutat cu partenerii americani de la Bechtel şi le-a atras atenţia să elimine firmele intermediare care cresc preţurile materialelor de construcţii necesare pentru construcţia autostrăzii. Prea multe nume turceşti printre intermediari
Berceanu a lansat declaraţii dure la adresa firmelor intermediare, dintre care majoritatea ar avea nume turcesc, referindu- se la sediul firmei-mamă al filialei din România a companiei Bechtel.
„I-am chemat săptămâna trecută la mine pe cei de la Bechtel. L-am chemat pe şeful mare de la Londra, Michael Adams, pentru că nu mai vorbesc cu cei de la Bechtel din România, pentru că nu am ce vorbi cu ei. I-am atras atenţia că în lanţul de achiziţii de materiale de construcţii sunt folosite firme intermediare, iar în acest fel cineva câştigă milioane de euro. Şeful Bechtel din Londra s-a arătat foarte uimit, şi ceea ce vă pot spune este faptul că în acest lanţ sunt foarte multe firme cu nume turcesc”, a declarat Berceanu. Oficialul Transporturilor a adăugat că vrea să aibă convingerea că „cel care vinde piatra este şi cel care o produce”.
Directorul de comunicare de la Bech tel, Bogdan Sgârcitu, a declarat că nu ştie la ce anume s-a referit ministrul transporturilor când a făcut aceste declaraţii. Sgârcitu a adăugat că Bechtel va mai angaja încă 200 de persoane în perioada imediat următoare. Iepuri şi peisaje mioritice
Radu Berceanu l-a însoţit în raidul de pe Autostrada Transilvania pe premierul Emil Boc. Acesta a declarat că lucrările pe cei 42 de kilometri vor fi finalizaţi până la finele acestui an şi s-a arătat mulţumit de stadiul lucrărilor. „Avem bani, am alocat fondurile necesare şi vom demonstra că suntem primul guvern care nu doar promite, ci şi face. Cei 20% din PIB care sunt alocaţi pentru investiţii se regăsesc şi în Autostrada Transilvania, dar şi în alte lucrări. La toamnă, aceasta va fi autostrada românilor, şi pe aici nu se vor mai plimba doar iepurii”, a spus Boc. El a spus că, din cauza reliefului accidentat, în România nu este foarte uşor să construieşti autostrăzi.
Totodată, Berceanu a menţionat că „au fost probleme legate de relocarea unor utilităţi, sunt conducte de apă care alimentează oraşul Cluj şi care au 1,20 de metri diametru, fapt care constituie o lucrare dificilă”. Conductele sunt sub presiune şi trebuie oprită apa în Cluj la un moment dat, a mai spus acesta.