Autostrada Soarelui, gata de Paşte, în 2011

Autostrada Soarelui, gata de Paşte, în 2011

Cel puţin asta ne promite, în prezent, şeful Transporturilor, Radu Berceanu.

Autostrada care leagă Capitala de litoral, începută în urmă cu mai bine de un sfert de veac, ar putea fi finalizată în primăvara lui 2011. Cel puţin aşa promite ministrul transporturilor, Radu Berceanu. În cel mult trei luni, pe cei circa 50 de kilometri dintre Cernavodă şi Constanţa, ar urma să se dea drumul lucrărilor.   Valoarea celor două contracte semnate ieri cu italienii şi austriecii de la Astaldi şi Max Boegl, respectiv francezii de la Colas, se ridică la circa 350 de milioane de euro, adică la aproximativ şapte milioane de euro pe kilometru. Aproximativ 70% sunt bani de la Banca Europeană de Investiţii (BEI). Statul ar urma să pună la bătaie aproximativ 15 milioane de euro, restul banilor fiind acoperiţi prin fonduri europene. Cu un buget destul de auster în acest an, Berceanu s-a declarat ieri gata să suplimenteze şi plăţile către consorţiul italiano-spaniol Astaldi- FCC pentru accelerarea lucrărilor la centura Constanţei, numai să fie gata şi cei 22 de kilometri în 2011.

Amenzi pentru nerespectarea termenelor Transporturile vor ca, odată finalizată, Autostrada Soarelui să fie dată în administrare constructorului care va realiza în concesiune centura pe profil de autostradă a Capitalei. Contractele semnate de Transporturi cu italienii de la Astaldi şi francezii de la Colas, pentru construirea celor circa 50 de kilometri din Autostrada Soarelui între Cernavodă şi Constanţa, prevăd penalizări pentru constructor şi dau posibilitatea statului să pună capăt contractului fără a plăti daune.

„Am încheiat un alt tip de contract, după un alt model, în care partea română, Compania Naţională, de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), are dreptul de a amenda constructorul pentru nerespectarea termenelor intermediare şi nerespectarea condiţiilor de management al traficului în zonă. Amenda este de 50.000 de lei”, a declarat Berceanu.   Pentru fiecare zi în care italienii de la Astaldi întârzie cu finalizarea lucrărilor, vor plăti din buzunar circa 84.000 de euro, adică 0,05% din valoarea contractului, în timp ce francezii vor achita aproximativ 90.000 de euro. Dacă suma penalităţilor depăşeşte 15% din preţul contractului, acesta va fi reziliat, iar lucrarea va fi din nou scoasă la licitaţie.

Ne puteți urmări și pe Google News

Şeful de la Transporturi, liberal- democratul Radu Berceanu, a declarat că va finaliza în circa trei săptămâni un plan de finanţare a proiectelor de infrastructură rutieră, astfel încât cei 836 de kilometri promişi în campania electorală să poată fi realizaţi. „Este o ţintă care poate fi atinsă dacă abordăm cu mai multă inteligenţă modalitatea de finanţare”, a declarat optimist Berceanu.