Citroën are un nou monovolum. Cel mai mic şi, totodată, cel mai reuşit produs de gen din portofoliul firmei franceze ajunge la noi în aprilie.
Nu încape îndoială, Citroën are o slăbiciune pentru monovolume. În acest moment, portofoliul firmei franceze cuprinde modelele C8, Xsara Picasso şi C4 Picasso, acesta din urmă în două variante de caroserie, standard (cinci locuri) şi extinsă (două locuri suplimentare plus particula Grand strecurată în titulatură). Din aprilie, lor li se va alătura C3 Picasso, cel mai mic şi, totodată, cel mai reuşit membru al familiei. Zilele trecute, la Barcelona, am avut oportunitatea să testăm noul model.
Alăturarea neobişnuită dintre aspectul interesant, plăcut chiar - o raritate în acest segment -, şi spiritul practic - subînţeles în cazul acestei clase - s-a constituit într-o primă premisă favorabilă pentru juniorul Picasso. Comportamentul rutier decent, pe care l-am surprins ulterior, în timpul testului spaniol, a consolidat impresia iniţială pozitivă. Un alt atu deloc de neglijat s-a conturat după anunţarea preţului de bază pentru România, 11.990 de euro inclusiv TVA. Util şi plăcut
Echipa de design a făcut o treabă lăudabilă, reuşind să creeze un spaţiu interior generos (şi foarte luminos), în pofida unei amprente la sol comparabile cu cea a unui autoturism de clasă mică - 4,08 metri lungime şi 1,73 metri lăţime. Secretul stă în adoptarea unei înălţimi considerabile (1,62 metri), care nu strică totuşi proporţiile plăcute ale exteriorului, a unei suprafeţe vitrate imense (mai ales atunci când se comandă acoperişul panoramic de sticlă) şi a unei organizări exemplare a habitaclului (cu o puzderie de spaţii de depozitare utile la îndemâna tuturor pasagerilor).
Capacitatea minimă a portbagajului - 500 de litri - şi uşurinţa cu care se rabatează spătarul banchetei sunt două invitaţii de nerefuzat adresate clienţilor familişti. Calitatea materialelor şi a finisărilor se situează la cote înalte pentru această clasă. Chiar şi tabloul de bord aşezat central - adică greşit - oferă o surpriză plăcută datorită uşurinţei cu care se pot citi informaţiile esenţiale.
Conform aşteptărilor, scaunele sunt poziţionate mai sus - prea sus pentru gusturile subsemnatului -, dar acest detaliu, împreună cu arhitectura specială a montanţilor faţă, asigură o bună vizibilitate, mai cu seamă către înainte.
C3 Picasso este propulsat de două motoare pe benzină (1.4 - 95 CP, 1.6 - 120 CP) şi unul pe motorină - 1.6 HDi (90 sau 110 CP), toate conectate la o cutie de viteze manuală, cu cinci rapoarte.
Cum era uşor de intuit, versiunea puternică a turbodieselului garantează cel mai bun raport performanţe-consum. La finalul testului, după un parcurs energic, computerul de bord indica o medie de 7,8 l/100 km. Toate versiunile încercate (1.6 benzină şi 1.6 motorină) au păcătuit la capitolul silenţiozitate, în ciuda afirmaţiilor Citroën legate de atenţia specială acordată antifonării.
Ţinuta de drum în linie dreaptă s-a dovedit mulţumitoare. C3 Picasso a stat decent şi pe viraje, acolo unde a ţinut bine trasa şi a prezentat un mic ruliu. Suspensiile setate pentru confort au filtrat excelent micile imperfecţiuni întâlnite pe şosea şi au înmuiat fericit tre cerile peste limitatoarele de viteză presărate la tot pasul de edilii barcelonezi. Patru stele la Euro NCAP
Săptămâna aceasta, C3 Picasso a primit patru stele la testul de siguranţă a pasagerilor Euro NCAP. Micul monovolum poate fi echipat cu până la şase airbaguri, ABS şi ESP. Dintre dotările de confort nu lipsesc climatizarea electronică, cruise-controlul, sistemul audio cu lector MP3, intrare auxiliară şi mufă pentru USB, conexiunea Bluetooth sau sistemul de navigaţie.
CASETA TEHNICĂ