Proiectul unei legături rapide între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional „Henri Coandă“ (Otopeni) a fost resuscitat ieri de ministrul transporturilor, Radu Berceanu.
Fără a avea o estimare clară a costurilor unui astfel de proiect sau a lucrărilor pe care le presupune, Berceanu a dat asigurări că „în câteva zile“ o garnitură tip Săgeata Albastră îi va transporta pe pasageri până aproape de Otopeni. „Este o chestiune de câteva zile până îi dăm drumul. Nu e nicio investiţie de făcut, ci de organizare. Putea să fie în funcţiune de doi ani, însă proiectul a fost abandonat“, a precizat ministrul. Un drum pe calea ferată până la Otopeni ar dura cel mult 45 de minute şi ar costa 6 lei, în preţ fiind inclus şi transferul cu autocarul de la punctul de oprire a trenului până la terminalul Plecări/Sosiri al aeroportului. Linia ferată va urma ruta Bucureşti- Triaj-Mogoşoaia, unde se circulă cu circa 30 de kilometri pe oră, şi va avea punctul final la patru kilometri de Gara Baloteşti şi ceva mai mult de un kilometru de aeroport, pe un pod vechi. De acolo, pasagerii ar urma să fie preluaţi de autobuze.
Nu se ştie încă cine ar putea opera pe o astfel de rută sau cum vor ajunge pasagerii de pe pod în staţia de microbuz, aflată câţiva metri mai jos, în calcul fiind luată şi instalarea unor scări rulante.
În punctul de oprire ar urma să fie deschisă o casă de bilete CFR, de unde vor putea fi cumpărate tichete către orice destinaţie. Potrivit directorului calitate al Aeroportului Otopeni, Valentin Iordache, la nivel european aproximativ 16% dintre pasagerii unui aeroport folosesc trenul pentru a ajunge din oraşla aeroport.