Bolnavii nevoiţi să-şi cumpere singuri tratamentul necesar pe perioada internării la Spitalul Judeţean din Timişoara, din cauza lipsei medicamentelor de pe stoc, rămân cu banii daţi.
Şi asta cu toate că actul normativ care a completat legea privind reforma în domeniul sănătăţii, intrată în vigoare pe 27 iulie 2008, permite recuperarea acestor cheltuieli.
Opt pacienţi care au cheltuit anul trecut între 100 şi 1.500 de lei pe perioada internării, pentru pansamente, algocalmin şi alte materiale sanitare, îşi cer banii înapoi. Conducerea spitalului le răspunde că are datorii de plătit, că unitatea medicală nu are resurse. „Rambursarea trebuie făcută din venituri proprii, or, spitalul nu are. Spitalul are câteva linii prin care vin bani, de la minister, de la Casa de Asigură ri şi cam atât“, a declarat Mihaela Pasztori, purtătorul de cuvânt al unităţii sanitare. Spitalul judeţean, datornic la furnizori Deşi legea nu impune plafoane, trei dintre pacienţi „nu au corespuns prevederilor“, iar pentru cele cinci dosare acceptate, din bugetul spitalului s-a alocat suma de 2.500 de lei. „Cinci dintre pacienţi au fost informaţi că vor primi înapoi sumele cheltuite, în conformitate cu metodologia de aplicare a acestei legi. Tocmai le-am transmis scrisorile“, a declarat directorul medical al Spitalului Judeţean, Marius Craina. Oficialii instituţiei nu ştiu când şi de unde vor avea bani pentru aceste deconturi. În 2008, bugetul spitalului a fost de 78,4 milioane, dar insuficienţa fondurilor a dus la acumularea unor datorii de nouă milioane de lei faţă de toţi furnizorii, inclusiv cei de medicamente. Bugetul pe acest an nu a fost stabilit încă.
Medicii Spitalului Judeţean se plâng în continuare că nu au materiale sanitare necesare pentru a-şi face bine meseria. „Au fost situaţii când am avut cazuri sociale şi eu, personal, dar şi alţi colegi ai mei, le-am cumpărat medicamentele pentru că nu îi puteam lăsa de izbelişte“, explică Dan Poenaru, şeful Clinicii II Ortopedie.