Sărbătoare şi în lumea Audi: a fost prezentat noul A6 | FOTO
- Adam Popescu
- 2 decembrie 2010, 00:16
Noua generaţie a modelului premium de clasă mare Audi A6 va fi lansată în prima parte a anului viitor. Din 2012, gama A6 va oferi, în premieră, o versiune hibridă.
Acestea sunt primele imagini oficiale cu noul sedan Audi A6.
A patra generaţie a autoturismului premium german, concurent cu BMW Seria 5 şi Mercedes-Benz Clasa E, va fi lansată comercial în prima parte a anului viitor.
La debut, Audi A6 va fi disponibil cu o serie de motoare pe benzină şi motorină, cu patru şi şase cilindri.
Din 2012, gama A6 va oferi, în premieră, o versiune hibridă, cu un sistem de propulsie similar celui prezentat de SUV-ul compact Audi Q5 (motor pe benzină 2.0 TFSI - 211 CP) plus unitate electrică - 45 CP).
Imagine conservatoare Din punct de vedere stilistic, noul A6 poate fi descris cu uşurinţă drept un "A4 mai mare" sau, după preferinţe, un "A8 mai mic". Nimic surpinzător aici, ţinând seama de strategia de design îmbrăţişată de producătorul german.
Ca dimensiuni, noul A6 propune o mică supriză prin aceea că nu vine cu o creştere în lungime - un fel de "must have" al majorităţii modelelor lansate în ultimii ani.
Aproape aceleaşi dimensiuni. Cu o notabilă excepţie
Dacă acest parametru a rămas neschimbat - la 4,92 metri - nu la fel stau lucrurile cu lăţimea (mărită cu doi centimetri, până la 1,87 metri) şi cu înăţimea (care a crescut şi ea cu câţiva milimetri, la 1,46 metri).
Cea mai importantă diferenţă poate fi identificată la nivelul ampatamentului (2,91 metri), mai mare cu nu mai puţin de şapte centimetri în comparaţie cu acela oferit de versiunea actuală, vizibilă în showroomurile Audi din 2004.
20% aluminiu, consum redus cu 19%
Audi susţine că peste 20% din componentele noului model sunt realizate din aluminiu, lucru care condus la scăderea greutăţii maşinii cu circa 80 de kilograme (pentru fiecare versiune).
În momentul lansării, gama A6 va oferi o serie de motoare pe benzină (2.8 FSI, 3.0 TFSI) şi motorină (2.0 TDI, 3.0 TDI), cu patru şi şase cilindri, care dezvoltă între 177 şi 300 de cai-putere.
Oficial, consumul a fost scăzut, în medie, cu 19%, în comparaţie cu actualul model.
Quattro, o transmisie manuală, două automate În funcţie de versiune, puterea va fi transmisă la puntea faţă sau la toate cele patru roţi - prin intermediul sistemului de tracţiune integrală quattro.
A6 va oferi o cutie de viteze manuală cu 6+1 trepte şi două automate (multitronic şi s-tronic). Avant-ul şi preţurile - puţin mai târziu
Versiunea mai practică, Avant (break), dar şi cea mai sportivă, S6, urmează a fi introduse în viitorul mai mult sau mai puţin apropiat. Preţurile gamei A6 vor fi comunicate la o dată ulterioară.