„Mi-au încasat un preţ mai mare decât la raft”

„Mi-au încasat un preţ mai mare decât la raft”

Un bucureştean îi acuză pe angajaţii unui magazin Leonardo că i-au cerut 69 de lei pe o pereche de ghete deşi, atât pe produs, cât şi la raft era un preţ mai mic.

Ionuţ G., un bucureştean de 31 de ani, îi acuză pe angajaţii magazinului de încălţăminte Leonardo de pe bulevardul Magheru, din Capitală, că i-au perceput 69 de lei pe o pereche de ghete deşi, atât pe produs, cât şi la raft, era afişat un preţ mai mic. În plus, tânărul reclamă şi atitudinea angajaţilor magazinului care, enervaţi de insistenţa lui, i-au cerut „să cumpere sau să iasă din magazin”.

De cealaltă parte, angajaţii firmei Leonardo spun că, dacă codul unui produs are un preţ diferit faţă de cel de la raft, trebuie să-l încaseze pe cel cerut de sistem, în caz contrar fiind obligaţi să plătească ei diferenţa.

Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorilor îi sfătuiesc pe cei care se află într-o astfel de situaţie să nu plătească suma mai mare cerută, ei având dreptul să achite atât cât scrie la raft.

„Vânzătoarea nu era interesată de preţul afişat la raft”

„La începutul lunii februarie, am fost la Leonardo şi am cumpărat o pereche de ghete. Deşi la raft produsul era afişat la promoţie cu preţul de 59 de lei – preţul era lipit şi pe produs, dar era trecut şi dedesubt, pe o etichetă de reducere, la casă mi-au cerut 69 de lei. I-am explicat vânzătoarei că la raft şi pe produs scrie clar 59 de lei, nu 69 de lei. Ea mi-a spus că preţurile vin de la Oradea şi că probabil persoana care a scris preţul produsului a greşit”, povesteşte Ionuţ, care mai spune că vânzătoarea a subliniat - în repetate rânduri, că pe ea nu o interesează ce preţ este trecut la raft, ci doar codul produsului, căruia îi corespunde un preţ (în acest caz 69 de lei).

„Vânzătoarea mi-a mai spus că preţul este stabilit de sistem şi că acesta nu poate da greş. Eu i-am replicat că aşa cum pentru ea este important codul, pentru mine contează ce văd la raft, acest element fiind decisiv pentru majoritatea consumatorilor atunci când au de ales între mai multe produse. Am cerut să discut cu un superior, dar casieriţa nu a vrut să cheme pe nimeni, pe motiv că şeful n-are ce să-mi spună mai mult decât că trebuie să plătesc 69 lei, cât corespunde codului, şi nu 59, cât scria la raft”, adaugă bucureşteanul.

„Cumperi sau ieşi din magazin”

Bărbatul susţine că a încercat să-i explice femeii că legea este de partea lui şi că, în conformitate cu aceasta, are dreptul să plătească cât scrie pe ghete şi nu preţul care corespunde codului.

„Vânzătoarea mi-a luat cutia şi mi-a spus că ori cumpăr, ori ies din magazin. Având nevoie de produs, erau mărimea 35, care se găseşte mai greu, le-am cumpărat şi i-am spus să-mi dea bonul ştampilat şi că o să fac reclamaţie la Protecţia Consumatorilor. Mi-a urat succes, pe acelaşi ton ironic, iar apoi am luat şi eticheta de la raft cu preţul. Sunt extraordinar de dezamăgit de această reclamă mincinoasă”, spune cu mâhnire Ionuţ.

În încercarea de a rezolva problema, bucureşteanul a trimis o reclamaţie on-line şi la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, dar nu a primit un răspuns nici până azi. „Nu pentru cei 10 lei am făcut toate aceste demersuri, ci pentru că atitudinea vânzătorilor a fost total nepotrivită, dar şi pentru ca alţii să nu mai treacă prin aşa ceva”, mai spune el.

„Suntem şi noi oameni”

Angajaţi ai magazinului Leonardo Magheru spun că sunt frecvente greşelile de acest gen şi consumatorii ar trebui să-i înţeleagă. „Suntem şi noi oameni şi mai şi obosim. Persoana care se ocupă de preţuri vine tocmai de la Oradea. În plus, dacă în sistem este trecut un preţ şi noi încasăm o sumă de bani diferită de acesta va trebui să scoatem din buzunar diferenţa”, ne-a declarat şefa magazinului.

„Preţul afişat este cel acceptat de consumator şi vânzătorul nu-l poate schimba. Clientul trebuie să plătească suma înscrisă la raft.“, ELENA MOISE, avocat

OPINIA EXPERŢILOR

„Comerciantul a săvârşit o contravenţie”

Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorului spun că, din cele descrise de bucureşeanul care a reclamat cazul, comerciantul de unde a achiziţionat ghetele a săvârşit o contravenţie, conform legii.

„Constatarea şi sancţionarea contravenţiei se face, în acest caz, numai de către reprezentanţii comisariatelor pentru protecţia consumatorilor. Vă sfătuiesc să contactaţi direct, telefonic, Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti către care aţi transmis reclamaţia on-line”, recomandă Elena Moise, avocat al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor, care mai spune că vânzătorul are obligaţia de a afişa preţul cu toate taxele incluse, în mod corect, iar dacă acest lucru nu este respectat va fi sancţionat.

„Preţul afişat este cel acceptat de consumator şi vânzătorul nu-l poate schimba, clientul are dreptul să plătească suma înscrisă la raft”, mai spune avocatul specializat în protecţia consumatorilor Elena Moise.

Ne puteți urmări și pe Google News