Ministrul Mediului a menţionat că timbrul de mediu nu va fi înlocuit cu o altă taxă, şi că a prezentat, în şedinţa coaliţiei de guvernare, câteva propuneri pentru înlocuirea timbrului de mediu, una dintre acestea fiind introducerea unui certificat de calitate a aerului - eco-vignetă. Autorităţile analizează posibilitate ca atunci când se stabileşte valoarea impozitului să se ia în calcul şi norma de poluare şi emisiile de CO2
Autorităţile publice locale vor fi cele care ar putea decide dacă vor introduce sau nu anumite taxe de mediu în zonele aglomerate, dar numai după ce se va realiza inventarierea tuturor autoturismelor din punct de vedere al normelor de poluare, a declarat, luni, ministrul Mediului, Daniel Constantin.
"Decizia politică pe care am luat-o la nivelul coaliţiei este de a face în perioada următoare legislaţia necesară, astfel încât după inventarierea tuturor autoturismelor, din punct de vedere al normelor de poluare, autorităţile publice locale să aibă la dispoziţie legislaţia şi să hotărască dacă vor să introducă sau nu anumite taxe în zonele care sunt aglomerate", a spus Constantin, prezent la şedinţa Adunării Generale a Asociaţiei Municipiilor din România.
Impozitul ar putea fi modificat
În acelaşi context, ministrul a explicat că Ministerul Finanţelor analizează modalitatea de schimbare a impozitului pe autoturisme. "În momentul de faţă impozitul pe autoturisme se plăteşte la nivel local şi el se bazează doar pe capacitatea cilindrică. Există o discuţie dacă nu ar trebui ca acest impozit să ia în calcul şi norma de poluare şi emisiile de CO2 (...) Dacă se va ajunge la o concluzie, o vor prezenta dânşii. Deocamdată, discutăm doar despre ipoteze. Cert este un lucru - nu înlocuim o taxă cu o nouă taxă. E un lucru pe care l-am discutat în campania electorală, un lucru pe care ni l-am asumat în programul de guvernare, ca atare, ceea ce vrem să facem este un sistem modern, care există şi în alte state, dar care creează un cadru legislativ la adresa autorităţilor publice locale, care trebuie să se protejeze de fenomenul de poluare (...) ', a subliniat Daniel Constantin.
Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcţie de trei variabile: vechimea maşinii, tipul de catalizator (euro) şi capacitatea cilindrică a maşinii.