România, promovare turistica în stil american | VIDEO
- Alexandra Postelnicu
- 30 noiembrie 2011, 16:55
SUA şi Islanda au decis că au nevoie să-şi promoveze turismul şi şi-au revigorat brandurile de ţară. Acelaşi lucru l-a făcut şi România în iulie 2010, când a lansat brandul turistic "Romania, explore the Carpathian garden".
Americanii nu au avut niciodată o campanie de marketing care să unifice eforturile tuturor instituţiilor implicate. Însă, la începutul acestei luni, ei au ieşit pe piaţă cu mottoul "United States of Awesome Possibilities" (Statele Unite ale Tuturor Posibilităţilor - n.r.). Anul trecut, un record de 59,7 milioane de turişti au vizitat SUA, dar marea majoritate a reprezentat-o locuitorii de la graniţele cu Canada şi Mexic, care nu au stat mai mult de o zi. Doar turiştii de pe alte continente au petrecut mai mult timp pe teritoriul american şi au cheltuit mai mulţi bani. SUA se află în continuare pe locul doi în ceea ce priveşte atragerea turiştilor, după Franţa care a adus în ţară 76,8 milioane de vizitatori. După SUA urmează China cu 55,7 milioane, Spania cu 52,7 milioane şi Italia cu 43,6 milioane de turişti. VERDE. Culoarea abordată şi de România, şi de SUA în brandul turistic FOTO: AGERPRES "Ţara tuturor posibilităţilor", brand pentru America Poate cu noua strategie de marketing vor putea să domine şi domeniul turismului. Aşa cum specialiştii angajaţi de Ministerul Turismului, condus de Elena Udrea, au decis că verdele este culoarea care ar reprezenta cel mai bine brandul turistic al României, şi cei din America au folosit aceleaşi nuanţe de verde în logo-ul lor. Este poate pentru prima oară când americanii au renunţat la stelele de pe steag şi la culorile definitorii - roşu, albastru, alb - într-o campanie de promovare. Organizaţia care s-a ocupat de campanie susţine că de data aceasta nu mai este vorba despre patriotism. "Noul brand a fost realizat pentru a fi primitor, neaşteptat şi atotcuprinzător. Se bazează pe ideea că nu există un singur lucru care să definească SUA, dar că oricare dintre vizitatori poate crea un nou produs dinamic al experienţei americane", susţine organizaţia Brand USA. "Acesta este un brand global al secolului 21, unul care va ajuta la repoziţionarea naţiunii noastre în marea piaţă a călătoriilor şi va conducea activitate economică", a declarat Stephen Cloobeck, directorul Brand USA, principalul obiectiv al campaniei fiind "eliminarea barierelor care-i opresc pe oameni să vină aici". Cu un buget de 200 milioane dolari (campania "Romania, explore the Carpathian garden" a costat aproximativ un miliar de dolari), campania conţine şi dezvoltarea unui nou site pentru turişti, www. discoveramerica.com, şi un slogan nou, "proaspăt, primitor şi atotcuprinzător", ca un memento al faptului că "Statele Unite ale tuturor posibilităţilor îi primeşte pe toţi cu braţele deschise". Site-ul scoate în evidenţă unicitatea fiecărui stat, fie că vorbim despre Casa Albă din Washington DC, de Central Park şi zgârie norii din Mahattan, de cazinourile din Las Vegas, de Strada Viciilor din New Orleans, de Muzeul de Artă din Chicago, de simbolul cinematografiei mondiale, Hollywood, din Los Angeles sau de aventuroasa viaţă de Cowboy din Dallas. La fel se întâmplă şi pe siteul de promovare a României, www.romaniatourism.com, unde, pe lângă informaţii despre cultura, autenticitatea şi natura din România, se pune accentul pe minunăţia peisajelor pe care le poţi întâlni strâbătând Munţii Carpaţi. <iframe frameborder="0" src="http://www.youtube.com/embed/H2ivPX4WVpk" height="315" width="620"></iframe> Lasă-te inspirat de... Islanda! Americanii nu sunt singurii care şi-au dat seama că au nevoie de promovare turistică. După erupţia vulcanului Eyjafjallajokull, din primăvara anului trecut, care a blocat traficul aerian pe tot continentul, turismul a avut de suferit şi în Islanda. După filmuleţele lansate anul trecut, "Inspired by Iceland" (Inspirat de Islanda - n.r.), islandezii au început să lanseze invitaţii turiştilor de a participa la activităţi specifice zonei (croşetat, gătit) cu scopul de a renaşte obiceiurile şi pentru a aduce mai muţi vizitatori. <iframe frameborder="0" src="http://www.youtube.com/embed/HG92NUXKzZ0" height="315" width="620"></iframe> CITIŢI ŞI:
- Elena Udrea şi Prinţul Charles, salvatorii Carpaţilor
- Destinaţia turistică România, promovată de străini
- Brandul României, provovat de oameni care au lucrat pentru Pepsi şi L'Oreal