Ipocrizia marketingului. Studiu de caz: Benetton şi sărutul Papei
- Alexandra Postelnicu
- 23 noiembrie 2011, 10:43
În ciuda unor investiţii serioase şi a unei notorietăţi pe măsură, Benetton nu a reuşit să-şi impună în România calitatea tricourilor frumos colorate sau a celebrilor jeansi pană.
Socotind pur domeniul vestimentar, Benetton se află aici mult în spatele rivalilor Armani, Dolce&Gabana, Versace sau Cavalli. Aceste branduri au devenit, în România, extrem de populare şi "datorită" faptului că falsurile sunt la ordinea zilei. Probabil, nu suntem noi singurii pe care îi încântă o haină de proastă calitate, dar care are la vedere o etichetă celebră.
Astfel, responsabili ai departamentului de marketing ai companiei au adoptat un altfel de stil pentru a promova produsele vestimentare. Au ales calea prieteniei, a pastelurilor calde, plăcute în orice colţ al lumii. Multă vreme, acestă idee a ţinut, astfel că Benetton a ajuns să fie brandul care a unit sub acelaşi bolero frumos colorat toate rasele pământului - "United Colors of Benetton".
Cu acest avantaj, dar şi mânaţi de alte legi ale marketingului care impun ruperea monotoniei, italienii au trecut la campanii din ce în ce mai îndrăzneţe. Aşa a debutat, şocant şi iute, "Unhate", proiect care a trecut, mai ales dacă socotim reacţiile, graniţa îndrăznelii. Fotografiile realizate în photoshop şi unind intim personalităţi rivale au produs valuri de iritare.
CITIŢI TEXTUL INTEGRAL ŞI COMENTAŢI PE HYDEPARK.RO Campania "Unhate" a Benetton i-a făcut să se sărute pe Papa Benedict al XVI-lea cu imamul Egiptului, Ahmed El Tayyeb, şi pe preşedintele SUA, Barack Obama, cu omologul său chinez Hu Jintao. Foto: Reuters
Campania "Unhate" a Benetton i-a făcut să se sărute pe preşedintele Nicolas Sarkozy cu cancelarul german Angela Merkel, şi pe prim-ministrul israelian Benjamin Netanyahu cu preşedintele palestinian Mahmoud Abbas. Foto: Reuters