Accidentul rutier din Ungaria. Parlamentarii au eliminat licenţa de transport pentru maşinile cu o capacitate de 8 locuri plus 1

Accidentul rutier din Ungaria. Parlamentarii au eliminat licenţa de transport pentru maşinile cu o capacitate de 8 locuri plus 1

Conform modificărilor făcute de parlamentari, "oricine poate face transport de persoane şi cu orice tip de maşină bună sau modificată dacă se încadrează la 8 plus 1", potrivit unui comunicat emis de Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.). Comunicatul a fost trimis ca urmare a accidentului care a a avut loc în Ungaria în care a fost implicat un microbuz şi un tir.

Microbuzul în care se aflau cei 14 români decedaţi în urma accidentului din Ungaria de pe autostrada M43 fusese modificat pentru a transporta mai mult de opt persoane, aşa cum se specifica în actele tehnice ale autoturismului. COTAR cere  primului ministru, Emil Boc, să verifice cine dintre parlamentari a modificat OUG nr. 34/2010, astfel încât nimeni să nu mai poată controla acest gen de transport şi să răspundă pentru tragedia care a dus la dispariţia celor 15 români în cel mai tragic transport rutier, se specifică într-un comunicat emis de Confederaţie. "Confederaţia atrage atenţia autorităţilor că, în toată Europa, mai puţin Marea Britanie, transportul de persoane se face centralizat, cu licenţe de transport şi verficabil de autorităţile rutiere. COTAR atrage atenţia Guvernaţilor că ideea de liberalizare a acestei forme de transport persoane este o mare greşală care duce la accidete ca cel de azi. Orice transport fără posibilitatea de a fi controlat poate duce la catastrofe rutiere. Acest lucru îl cer cei care vor un transport neautorizat, care să nu poata fi verificat de autorităţi", se specifică în comunicat. Potrivit transporatorilor, în România toate firmele de transport persoane îşi licitează traseele din cinci în cinci ani, iar principalele condiţii, la câştigarea traseelor, este gradul de înnoire a parcului auto şi vechimea firmei pe acel traseu. "Aşa se face că România are, azi, cel mai nou parc de transport auto din Europa, iar transportatorii serioşi autorizaţi îşi menţin cât mai mult timp trasele. COTAR cere cu insistenţă autorităţilor, şi în primul rând premierului Emil Boc, să revizuiască OUG nr. 34/2010 şi să revină la forma ei iniţială, cea negociată şi stabilită cu COTAR  prin protocolul semnat cu primul ministru, eliminând propunerile parlamentarilor care dau posibilitatea practicării de transport neautorizat, inconştienţa unora ducând în final la tragedii", se mai specifică în comunicatul semnat de preşedintele Confederaţiei, Vasile Ştefănescu. Citiţi şi:

  • Tragedia din Ungaria. Microbuzul avea opt locuri, dar transporta 14 pasageri
  • Cronologia accidentelor rutiere grave din Ungaria în care au fost implicaţi români
  • Cine e şoferul TIR-ului care a provocat moartea a 15 oameni
  • Călătorii cu autobuzele morţii