Agricola Bacău investeşte milioane de euro pentru a-şi creşte reţeaua de magazine

Agricola Bacău investeşte milioane de euro pentru a-şi creşte reţeaua de magazine

Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie, va investi circa trei milioane de euro până în 2013 în deschiderea a 127 de magazine proprii şi remodelarea celor existente după un nou concept, anunţă compania.

La finalul anului trecut, Agricola avea 43 de magazine şi intenţionează ca în decembrie 2013 reţeau să numere 170 de unităţi. Investiţia medie în remodelarea magazinelor existente este estimată la 15.000 de euro/magazin, exclusiv echipamentele frigorifice de expunere a produselor.

"Extinderea reţelei proprii de magazine reprezintă o direcţie strategică potrivită pentru susţinerea planurilor noastre de dezvoltare. Este o bună sursă de cash, dar şi un important vector de imagine pentru comunicarea valorilor companiei şi a brandului. Nu în ultimul rând, o reţea proprie de magazine ne aduce în poziţia de a fi mai corect ancoraţi în realităţile pieţei şi ne oferă în acelaşi timp oportunitatea de a controla preţurile produselor noastre", a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău. Renunţă la comercializarea unor produse Producătorul de carne va umbla şi la desigul actualelor unităţi de vânzare. În spaţiile generoase va fi construită o «căsuţă Agricola», unde sunt prezentate categoriile de produse din carne, dar şi produse complementare care pot intra în oferte. În plus, noul tip de magazine alocă un spaţiu bine delimitat produselor tradiţionale ale unor producători locali mici, dar şi celor calde.

S-a renunţat la comercializarea produselor industriale, precum detergenţi, produse de igienă personală etc., păstrându-se doar produsele de bază (ulei, zahăr, făină, mălai, pâine, etc.), fructe proaspete şi răcoritoare. Ce poziţie deţine Agricola Bacău pe piaţa cărnii

Modernizarea conceptului de magazin, cât şi dezvoltarea extensivă a reţelei de magazine proprii Agricola are ca scop final creşterea vânzărilor. Dacă în 2010, cifra de afaceri obţinută pe segmentul reţelei proprii de magazine a avut o pondere de 11% în cifra de afaceri a companiei Agricola Internaţional, obiectivul este ca în 2013 această pondere să ajungă la 30%.

Anul trecut, Agricola Bacău deţinea 14% din piaţa cărnii de pui, şi era lider, cu o cotă de 19%, pe piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal. Salamul de Sibiu Agricola Bacău este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 45% cotă de piaţă valorică în mai 2011.