Facebook intră în lumea politică. VEZI cum îşi face lobby la Washington
- Luciana Pop
- 27 septembrie 2011, 21:55
Reţeaua de socializare Facebook şi-a fixat încă de la început ca ţintă atragerea a cât mai mulţi prieteni. Acum noua sa strategie ţinteşte cumpărarea unora, mai ales politicieni americani, prin intermediul unui comitet de acţiune politică, creat recent şi intitulat Pac.
Facebook a recunoscut ieri că şi-a creat propria comisie de acţiune politică, pentru a câştiga nu doar prieteni, ci şi politicieni influenţi. relatează ziarul "The Guardian". Reţeaua de socializare a precizat că a depus toată documentaţia necesară la Comitetul de Alegeri Federal, pentru a înfiinţa FBPac, care îi va permite să verse donaţii candidaţilor şi partidelor politice pe care le susţine. "FB Pac îi va ajuta pe angajaţii noştri să găsească o cale pentru a-şi face auzită vocea în procesul politic, prin sprijinirea candidaţilor care împărtăşesc idealurile noastre", se spune într-un comunicat al Facebook.
În particular, directorul executiv al Facebook şi fondatorul reţelei de socializare, Mark Zuckerberg va încerca să evite soarta pe care au avut-o în trecut companii gigant din domeniul tehnologiei, precum AT&T, IBM şi Microsoft, care au fost atrase în capcane de reglementare. Comitetele de acţiune create de companii mari sunt un lucru obişnuit pentru corporaţiile americane, care astfel au cale liberă pentru a dona suma de 5000 de dolari candidaţilor la alegeri şi 15.000 de dolari anual partidelor naţionale.
"The Guardian" aminteşte că Google şi-a făcut un astfel de comitet în 2006, donând candidaţilor la alegerile din 2010 peste 300.000 de dolari.
Facebook şi-a extins recent şi campania de PR politic la Washington şi a cheltuit 550.000 de dolari, făcând lobby, doar în prima jumătate a a acestui an. O parte a acestor bani se duce pe angajarea unor veterani ai politicii, care cunosc foarte bine tot ce se întâmplă în culisele guvernului american şi în general în sfera actuală a puterii.