Virgil Ianţu: "Personajele îndoielnice nu mai vând"
- Anca Simionescu
- 23 august 2011, 00:02
După opt ani, timp în care a refuzat mai multe formate pentru că nu-l caracterizau, prezentatorul se întoarce, miercuri, 24 august, la cârma show-ului care l-a consacrat, "Vrei să fii milionar?".
Revenit după opt ani la cârma "Vrei să fii milionar?" , Virgil Ianţu spune că nu a uitat nimic din celebrul quiz show şi că pentru el "această emisiune este ca mersul pe bicicletă!". Miercuri, 24 august, de la ora 20.00, primii 10 concurenţi de la "Vrei să fii milionar?", show-ul ce debutează la Kanal D, vor sta faţă-n faţă cu cunoscutul prezentator. Cei ce vor reuşi să fie mai rapizi, vor avea mai multe informaţii şi vor răspunde corect la toate întrebările, vor intra în posesia celui mai mare premiu din istoria televiziunii: un milion de lei.
Într-un interviu pentru EVZ, Virgil Ianţu a povestit ce înseamnă pentru cariera lui identificarea cu celebrul format, dar şi despre evoluţia emisiunilor tv în România. EVZ: Ai lipsit mult timp de la TV. Ce ai făcut în acest timp? Virgil Ianţu: Am avut o perioadă încărcată cu evenimente în calitate de ambasador al Chivas Regal România, am continuat colaborarea muzicală cu Teatrul Metropolis, în sensul pregătirii actorilor şi a aranjamentelor muzicale, şi am avut timp mai mult pentru familie, prieteni, şi în special pentru Jasmina, fetiţa mea. Sunt diferenţe între "Vrei să fii milionar?" şi "Vrei să fii miliardar"? Nu există diferenţe, este un format care a mers foarte bine în peste 120 de ţări. Practic, se schimbă concurenţii, poveştile lor. De curând cei de la Sony Pictures Television au mai inclus o variantă ajutătoare, la întrebarea 11 - "Schimbă întrebarea", variantă care funcţionează în mai multe teritorii unde formatul a fost cumpărat. Şi, evident, s-au mai schimbat vremurile, iar miliardul s-a transformat în milion. Imaginea ta se identifică cu acest format. E o limitare a opţiunilor? În general, cei care au licenţa (Sony Pictures Television) recomandă să se păstreze acelaşi moderator. Lumea identifică moderatorul cu formatul. E foarte greu să o iei de la capăt cu un alt prezentator în cazul unui show de asemenea anvergură, având în vedere toate reflexele pe care acesta trebuie să le capete pentru ca totul să meargă impecabil. În plus, şi publicul poate deveni reticent la o astfel de schimbare. Eu am debutat cu acest format şi cu el m-am format ca om de televiziune, însă nu m-am limitat doar la acest format. Ai spus că ai primit oferte pentru mai multe proiecte. Despre ce a fost vorba şi ce nu ţi-a plăcut? Este vorba despre reality-show- uri pe care le vedem şi acum pe posturile de televiziune. Nu aş fi putut să le fac şi e lesne de înţeles de ce: nu respectă absolut deloc publicul. Nu sunt împotriva acestui gen de emisiuni, ci împotriva modului în care sunt realizate şi a conţinutului care abundă de violenţă, vulgaritate. Cred că trebuie să existe genul ăsta de emisiuni, însă realizate cu bun simţ, cu o limită în ceea ce priveşte limbajul, conţinutul. Sunt emisiuni pe care nu le poţi privi, la ore la care se uită şi copiii. Cum au evoluat emisiunile? Nu sunt eu vreun guru al televiziunii, dar afirm exact ce am spus mai devreme, nu-mi place ce văd, însă cred într-o schimbare care trebuie făcută treptat. Fiecare televiziune trebuie să ofere o alternativă publicului, divertisment de calitate, cu moderatori pregătiţi, care au ce să spună. Nu au apărut oameni noi la cârma emisiunilor, nu există răbdare pentru formarea lor. Şi totuşi e bine că apar producţii mari. De ce crezi că au început să aducă producţii mari? Pentru că acest tip de emisiuni, personaje îndoielnice despre care spuneam mai devreme, nu mai vând. Ce brand ar vrea să se asocieze cu acest gen de show-uri? Crezi în rolul educativ al TV-ului? E important ca acel puţin timp pe care îl petrece copilul în faţa televizorului să fie unul care să îl "îmbogăţească", nu să îl polueze. E important să nu vadă violenţă şi vulgaritate pe micul ecran. Din fericire, Jasmina nu stă mult în faţa televizorului, îi place să se joace, să deseneze şi să scrie. Cât timp petrece fetiţa ta la tv? Foarte puţin timp. Se uită la postul Da Vinci, un canal educativ de ştiinţă, accesibil copiilor, cu tot felul de experimente explicate pe înţelesul celor mici. Se mai uită la la filmele de animaţie de la HBO, dar nu foarte des. Sunt multe înscrieri pe site pentru "Vrei să fii milionar?"? Înscrierile la concurs se fac prin telefon la numărul 0……, număr cu tarif normal. Primii 80 care răspund corect şi cel mai rapid la întrebarea de la telefon intră în faza doi de preselecţie. Cele mai multe înscrieri pentru o ediţie au fost 8.000. Cred că publicul aşteaptă de multă vreme un format curat, inteligent, reconfortant. Consideri că o emisiune de cultură generală îşi găseşte utilitatea? Şi eu am învăţat foarte multe lucruri din această emisiune, e un show din care are de învăţat toată lumea. Informaţia este "îmbrăcată" într-un mod foarte plăcut, e o joacă frumoasă, cu muzică bună, adaptată tensiunii pe care o parcurge concurentul. Totul este împachetat de aşa manieră încât să te ţină conectat la emisiune şi să îţi placă ceea ce vezi. Poate că sunt subiectiv, dar mie mi se pare că "Vrei să fii milionar?" e un show impecabil, pe care îl poate urmări toată familia. În plus, e un îndemn la cultură. Fata ta a spus lucruri trăsnite? A spus foarte multe lucruri trăsnite. La un moment dat, se juca singură prin casă, iar eu îmi vedeam de treabă şi am auzit-o cântând: "Deschide uşa spre tine, deschide uşa spre tine…"; îl imita pe Hruşcă în felul ei, era foarte amuzantă. "Vreau să fiu şi mai sănătos, dar nu pot să fiu mai sănătos de atât pentru că analizele mi-au ieşit impecabile." VIRGIL IANŢU, prezentator TV