Vacanţe de coşmar: "Geamul din cameră dădea spre ieşirea de la baia comună"
- Marian Păv ăla şc
- 31 iulie 2011, 00:52
Comisariatele pentru Protecţia Consumatorului sunt asaltate de românii nemulţumiţi de serviciile turistice ale operatorilor din ţară, dar şi de peste hotare
Aproape 200 de sesizări legate de prosta calitate a serviciile turistice au depus turiştii români la "Protecţia Consumatorilor" de la începutul anului. Nemulţumirile amatorilor de vacanţe sunt legate de diferenţele dintre preţurile de la recepţie şi cele din prezentări, nerespectarea contractului şi neconcordanţele dintre ofertă şi condiţiile de la faţa locului. O pensiune de vis pe site, un coşmar în realitate "Am fost de curând la o pensiune din zona Braşovului, iar a doua zi am fost nevoit să plec de acolo să-mi caut altă cazare. De pe site pare o pensiune de vis, iar pozele sunt făcute doar la vreo două-trei camere din cele aproape zece cât are vila. Dacă eşti norocos să prinzi una din cele trei camere dotate corect, este bine. Eu nu eram printre cei norocoşi", ne relatează Horaţiu Pop. "Când am ajuns în camera mea, care era la mansardă am văzut că aveam în camera un geam. Acesta dădea în hol, spre ieşirea de la baia comună, şi prin care se putea uita, din hol, oricine. A trebuit să pun eu un prosop deasupra ca să nu se vadă. Camera, am măsurat-o, era cam doi pe trei metri. Pereţii în toată vila permiteau să se auda orice vorbeşti, deci puteţi spune adio la intimitate", mai spune arădeanul. Bărbatul povesteşte că atunci când a mers la proprietar ca să-i ceară explicaţii i s-a spus că "aceleaşi condiţii sunt în toate camerele înseamnă apă caldă şi lumina. Despre geamul care dă în hol, ne-a spus că nu vine nimeni să se uite la mine în cameră în cameră", mai povesteşte Horaţiu. Camerele de hotel aveau condiţii de pensiune Cosmin a dorit să facă o vacanţă în vechea Eladă în această vară şi în acest sens a achiziţionat un pachet turistic pentru patru persoane. El, soţia şi cei doi copii au plecat în concediul familiei. "Am rezervat, printr-o agenţie turistică, trei camere într-un hotel din Grecia. Am plecat în vacanţă în luna iunie şi când am ajuns acolo am observat că oferta nu coincidea cu condiţiile oferite. Nu erau condiţiile minime de bun simţ pentru a ne face concediul plăcut. Nici măcar aerul condiţionat nu funcţiona, hotelul era departe de plajă, iar serviciile erau de foarte slabă calitate. Practic era mai mult o pensiune, decât un hotel. A doua zi am hotărat să renunţăm la rezervare şi am anunţat agenţia. Am sunat la sediul agenţiei şi am întrebat care sunt condiţiile anulării rezervării. Ni s-a răspuns că se vor percepe penalizări. După ce noi am fost duşi în eroare cu o ofertă falsă, tot noi trebuia să plătim penalităţi. Am plecat a doua zi în alt hotel, pe cont propriu, însă banii nu i-am recuperat de la agenţie", ne-a explicat Cosmin. Ce reclamă turiştii: diferenţe între preţul de la recepţie şi cel de pe site, condiţiile de cazare Una din trei plângeri făcute de consumatori la adresa condiţiilor oferite pe perioada concediilor se confirmă, aşa cum ni s-a precizat de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC). "De la începutul anului şi până în prezent au fost înregistrate 184 reclamaţii vizând serviciile de turism, mai excat pachete de servicii, cazare şi timesharing. Dintre acestea, 168 au fost cercetate până la această ora. Dintre acestea 61 de reclamaţii au fost rezolvate în favoarea consumatorilor, dintre care 25 pe cale amiabilă", ni s-a comunicat de la cabinetul ANPC. "Dintre aspectele reclamate la achiziţionarea pachetelor de servicii turistice, care în urma cercetării s-au dovedit a fi întemeiate menţionăm: anularea excursiei fără returnarea contravalorii achitate; neconcordanţa între preţurile de la recepţie şi cele afişate pe site; nerespectare contract - excursie opţională inexistentă şi neconcordanţă între serviciile oferite şi oferta", ni s-a mai comunicat de reprezentanţii ANPC.