Volumul plăţilor online a ajuns la 80,5 milioane de euro în primele şase luni ale anului, în creştere cu 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit statisticilor Romcard, preluate de Agerpres.
Numărul tranzacţiilor a cunoscut o creştere uşoară, de 8%, înregistrându-se aproape 1,3 milioane de tranzacţii, în prima jumătate a anului. Platforma furnizorului de soluţii eCommerce integrate, ePayment, a procesat în perioda menţionată peste un milion de tranzacţii cu un volum de 71,2 milioane de euro, numărul persoanelor care au ales să plătească online prin ePayment fiind de asemenea în creştere cu 10% faţă de acceaşi perioadă a anului trecut.
Plăţile online sunt dominate în continuare de comenzile pentru achiziţionarea de pachete turistice şi bilete de avion, plata facturilor la utilităţi, servicii şi telecomunicaţii. Spre deosebire de media de creştere a întregii pieţe, în primele 6 luni, au existat domenii care au evoluat cu peste 30%. Astfel, sectorul serviciilor (acces la conţinut, hosting, asigurări etc) a înregistrat o creştere de 63% a numărului de tranzacţii faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările pentru produse IT&C au crescut cu 37%, segmentul vânzării de flori a crescut cu 28%, iar cărţile cu 26%. Se remarcă de asemenea sectorul ONG, tot mai multe organizaţii neguvernamentale introducând opţiunea de donaţii online, ceea ce a adus o creştere de 27% a numărului acestora.
Pentru a încuraja plata online, compania a decis să îşi diversifice şi mai mult metodele de plată, lansând în luna mai, în parteneriat cu ING, plata online prin internet banking, cu confirmare imediată, atingând astfel segmentul clienţilor care cumpără online, dar se simt mai comfortabil să utilizeze aplicaţia băncii, cu care deja s-au obişnuit.