Noii şefi de la Orange şi Vodafone relansează competiţia în telefonia mobilă

Noii şefi de la Orange şi Vodafone relansează competiţia în telefonia mobilă

Strategii celor mai mari operatori de telefonie mobilă de la noi spun că, în curând, telefoanele inteligente vor fi accesibile oricui.

Noile echipe de management ale Orange şi Vodafone, cele mai mari companii de telefonie mobilă de pe piaţa românească, vin cu forţe proaspete, relansând astfel competiţia pe această piaţă. De şase luni, în ambele organizaţii au avut loc mai multe schimbări, începând de la directorii de resurse umane şi până la directorii generali. Astfel, Vodafone este condusă de Iñaki Berroeta, iar la şefia Orange se va aşeza, de săptămâna viitoare, Jean- François Fallacher.

Odată cu ei vin şi idei noi, primele semne de schimbare a strategiilor fiind deja vizibile, altele urmând să se facă simţite abia peste câteva luni. La jumătate de an de la preluarea noului rol, Iñaki Berroeta a creionat deja o nouă strategie pentru dezvoltarea businessului. Iar de la venirea lui, au fost numiţi alţi cinci noi manageri în conducerea companiei. "Cred că am selectat oameni care sunt buni vânzători, care înţeleg clienţii, dar şi oameni care înţeleg industria şi business- ul", mărturiseşte Berroeta. Dintre cei cinci, cel mai răsunător nume este al lui Mihai Ghyka, fostul director general al Bergenbier, recrutat pe rolul de Chief Comercial Officer Consumer Business Unit. "Cu ce vine Mihai în acest business? Este un manager solid şi un vânzător foarte bun, înţelege piaţa românească foarte bine. Şi asta este cel mai important", explică Berroeta.

Noile strategii ale operatorilor

Ne puteți urmări și pe Google News

Vodafone va pune accent pe creşterea vânzărilor de smartphone-uri, şi implicit a traficului de date generat de acestea. "Vreau ca smartphone-urile să fie pentru toţi românii", a declarat Berroeta. "Avem o fereastră de timp pentru a lucra cu furnizorii pentru a face smartphone-urile mai accesibile", a mai spus el.

Primul pas s-a văzut deja săptămâna acesta, când operatorul a lansat primul smartphone sub brand propriu, care poate fi cumpărat la preţuri ce încep de la 0 euro, cu conectare. Şi tot săptămâna aceasta, Cosmote a lansat propriul smartphone, al cărui preţ pleacă de la un leu.

În aceste condiţii, este uşor de intuit că Orange nu îşi va lăsa competitorii să facă jocurile pe acest segment şi că va lansa un contra-atac în curând. Noul manager îşi va prelua oficial funcţia de la 1 iulie, dar surse din piaţă spun el este deja în ţară.

"Ne vom dedica eforturile să descoperim noi modalităţi de creştere şi să aducem un plus de valoare pieţei", a declarat Fallacher când a fost anunţată numirea sa. Faţă de Cosmote şi Vodafone, care pun accent pe creşterea veniturilor generate de fiecare utilizator, şeful Orange are şi presiunea menţinerii poziţiei de lider al pieţei.

În prezent, operatorul francez are 10,3 milioane de clienţi, fiind urmat de Vodafone cu 9,2 milioane de utilizatori. 24,6 de milioane de utilizatori de telefonie mobilă erau în Româniala finalul anului 2010, conform autorităţii de reglementare din domeniu, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii

"Vreau ca smartphone-urile să fie accesibile tuturor. Avem o fereastră de timp pentru a lucra cu furnizorii în acest sens." INAKI BERROETA, CEO Vodafone România

PLANURI

Provocările operatorilor pentru 2011

În telecom, lupta anului se va da pe smartphone-uri. Şi asta pentru că majorarea veniturilor generate de traficul de date a devenit o necesitate pentru toţi operatorii de telefonie mobilă, după ce aceştia şi-au văzut veniturile puternic diminuate din cauza recesiunii. Şi cum pentru a genera trafic de date mai mare fiecare utilizator are nevoie de un telefon performant, un smartphone, mai exact, companiile de telecomunicaţii îşi vor concetra forţele, anul acesta, pe reducerea preţurilor acestor terminale, astfel încât un procent tot mai mare al populaţiei să aibă acces la ele.

Presiunea este cu atât mai mare cu cât operatorii au nevoie de rezultate cât mai bune pentru a putea investi în continuare în reţele. Iar cele mai recente rezultate nu au fost deloc îmbucurătoare.

La 31 martie 2011, Orange a raportat venituri de 222 milioane de euro, în scădere cu 6% faţă de primul trimestru al anului 2010. Nici la Vodafone situaţia nu este mai bună. În perioada 1 aprilie – 31 martie 2011, veniturile din servicii au scăzut cu 10,6%, iar profitul operaţional (EBITDA) s-a diminuat cu 22,8%. Cosmote a raportat, de asemenea, venituri mai mici cu 6% în primele treiluni ale acestui an în comparaţie cu perioada similară a lui 2010, însă profitul operaţional a crescut cu 171%, conform raportărilor, de la 6,6 milioane de euro la 17,9 milioane de euro.