Audi loveşte BMW cu noul Q3, cel mai compact SUV premium german
- Cristian Ionescu
- 1 iunie 2011, 11:56
Oferta Audi se diversifică odată cu prezentarea primului concurent al modelului X1.
Oricât de trist ar fi pentru ecologişti, SUV-urile nu mor, ci se adaptează. Devin mai mici şi mai multe. Modelele cu gardă mare la sol şi, în principiu, tracţiune 4x4 sunt tot mai uşor de manevrat în aglomeraţiile urbane – graţie gabaritului modest, care nu le împiedică, totuşi, să rămână utile.
Tocmai datorită amprentei reduse la sol, dar şi avansului tehnologic, noile SUV-uri sunt şi mai puţin poluante – o mănuşă aruncată celor care talibanizează problematica protejării mediului.
Războiul centimetrilor
Audi va aduce, mâine, pentru prima dată în România (modelul a fost lansat în aprilie, cu prilejul Salonului auto de la Shanghai) al treilea şi cel mai accesibil membru al familiei Q.
Foarte compactul Q3 (4,39 metri lungime) va prelua, de la BMW X1 (4,45 metri), statutul de cel mai mic SUV premium german. Audi Q3 va fi cel mai compact SUV (crossover) de lux indiferent de ţara de provenienţă, cu excepţia gamei britanice Range Rover Evoque (4,36 metri).
Cu şi fără quattro
Noul Q3, asamblat la uzina Seat din Martorell, Spania, este echipat cu o serie de motoare supraalimentate de 2.0 litri, pe benzină şi motorină, cu puteri cuprinse între 140 şi 211 cai-putere.
Oficial, versiunea Q3 2.0 TDI – 140 CP (singura fără 4x4 – cu tracţiune faţă) emite în atmosferă 138 de grame dioxid de carbon pe kilometru şi garantează un consum mediu de numai 5,2 l/100 km. Spre comparaţie, modelul hibrid Honda Insight (cu propulsor pe benzină – de numai 1.3 litri – şi unitate electrică) are un consum mediu doar ceva mai scăzut: 4,4 l/100 km.
Mai scump decât rivalul de la BMW
Tabloul tehnic al noului Audi Q3 este completat cu o serie de transmisii (manuale şi automate) plus, bineînţeles, o versiune dedicată a sistemului de tracţiune integrală quattro.
În România, Audi Q3 va debuta comercial în septembrie (la fel ca pe alte pieţe europene), cu un preţ minim de 30.300 de euro cu TVA inclus. Producătorul din Ingolstadt are mare încredere în produsul său, de vreme ce nu s-a temut să-l poziţioneze mai sus decât rivalul BMW X1 (care costă, la noi, cel puţin 29.078 de euro cu TVA).