Pentru evitarea plăţii unor facturi prea mari, companiile trebuie să cunoască foarte bine nevoile de comunicare ale angajaţilor.
Contractarea unui abonament de telefonie mobilă trebuie să fie pe agenda oricărui manager. Dacă firmele mari, cu sute de angajaţi, au puterea de a negocia "la sânge" orice contract de telefonie mobilă sau fixă, nu acelaşi lucru se poate spune despre fimele mici, conduse de un antreprenor.
Cum poate, totuşi, o firmă din categoria IMM să obţină un contract avantajos?
Pe site-urile companiilor de telefonie mobilă sunt prezentate mai multe tipuri de abonamente standard, dar este important de ştiut că acestea sunt flexibile, negocierea cu agentul de vânzări al operatorului de telefonie fiind cea care determină tariful final, potrivit unei analize a revistei "Capital". Câte minute primiţi lunar Să luăm exemplul unei firme cu patru angajaţi. Ne-am asumat rolul unui manager care studiază ofertele de pe site-urile operatorilor, apoi am sunat la Departamentul relaţii cu clienţii. Am vrut să ştim cât de flexibile sunt ofertele.
La Cosmote ni s-a spus că pe site sunt doar câteva indicii standard, iar ofertele finale sunt personalizate, urmând să discutăm detaliile cu un agent de vânzări.
La Vodafone, fiecare utilizator pentru care compania încheie contract primeşte până la 1.500 de minute pe care le poate folosi în grup, iar dacă sunt depăşite tariful pentru convorbirile ulterioare este de trei cenţi pe minut. "Până acum nu le-a depăşit nimeni", spune operatorul telefonic. El ne-a mai explicat că există şi posibilitatea primirii unui număr nelimitat de convorbiri în grup.
La Orange, cel mai mic abonament include 8.000 de minute în grup şi costă 25 de euro pe lună, fără TVA. Fiecare utilizator primeşte 20 de minute naţionale şi acces la cele 200 de minute naţionale disponibile la nivel de grup. După terminarea minutelor incluse, apelurile sunt taxate cu 0,09 euro/minut.
Cosmote oferă minute nelimitate în grup pentru orice tip de abonament.