Reguli noi şi bani mai mulţi pentru medicii de familie din centrele de permanenţă

Reguli noi şi bani mai mulţi pentru medicii de familie din centrele de permanenţă

Începând cu 1 iunie 2011, vor intra în vigoare noi reguli pentru desfăşurarea activităţii medicilor de familie în centrele de permanenţă. Serviciul în regim de gardă va fi asigurat de şapte medici, nu de cinci cum fusese stipulat anterior, iar remuneraţia acestora se majorează.

Se acceptă şi medici rezidenţi Ministerul Sănătăţii anunţă că în centrele de permanenţă în care nu se poate respecta condiţia de a se constitui un grup de 7 medici pentru asigurarea serviciului în regim de gardă se acceptă şi un număr de 5 sau 6 medici de familie dacă aceştia pot asigura funcţionalitatea centrului şi sunt de acord să funcţioneze în această formulă. În situaţia în care se doreşte înfiinţarea unui centru de permanenţă dar numărul medicilor din zonă este mai mic decât numărul minim de 5, atunci pot fi cooptaţi medici de familie care nu sunt titulari de cabinet sau medici rezidenţi în medicina de familie în anul III de pregătire. Decizia de înfiinţare a centrului de permanenţă se autorizează de către directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti.

Consultaţii la domiciliu

În situaţia în care centrul de permanenţă are la dispoziţie o autospecială de consultaţii la domiciliu, activitatea medicilor de familie în afara acestui centru este coordonată de catre dispeceratul medical de urgenţă, după cum urmează: -În situaţia în care pacientul sau aparţinătorii acestuia se adresează dispeceratului medical de urgenţă prin numărul unic de apel 112, iar din informaţiile obţinute se apreciază că starea pacientului nu este critică, dispeceratul medical de urgenţă solicită deplasarea la domiciliu a medicului de familie care efectuează serviciul în regim de gardă în cadrul centrului de permanenţă. -În cazul în care pacientul sau aparţinătorii acestuia se adresează direct centrului de permanenţă, solicitând acordarea unei consultaţii la domiciliu, medicul de familie care efectuează serviciul în regim de gardă în centrul de permanenţă se deplasează la domiciliul pacientului numai cu acordul dispeceratului medical de urgenţă.

Bani pentru medici

Ministrul Sănătăţii a dispus majorarea tarifelor pentru medicii de familie care efectuează gărzi în centrele de permanenţă. Astfel, un medic de familie va primi un tarif orar de 12, 8 lei/h indiferent de gradul profesional, faţă de 10 lei /h aşa cum este prevăzut în prezent, tarif din care medicul era obligat să plătească şi utilităţile centrului. În cazul asistenţilor medicali, tariful acestora se va calcula în funcţie de salariul negociat indiferent dacă aceştia se află în contract cu Casele de Asigurări sau sunt angajaţi numai în serviciul de gardă, dar nu mai mic de 8 lei/h. Ca o noutate, în cazul centrelor de permanenţă care sunt organizate în cabinetele medicilor de familie, aceştia primesc, în plus, încă 6,4 lei /h.

Cine finanţeză centrele de permanenţă

Autorităţile locale vor fi obligate să se implice în finaţarea centrelor de permanenţă. Astfel, autorităţile locale vor avea obligaţia: -Să asigure personalul auxiliar, respectiv: îngrijitoare, paznic, registrator medical  -Să asigure dotarea minimală necesară funcţionării centrelor de permanenţă, dacă pun la dispoziţie spaţiul pentru centrul de permanenţă -Să asigure utilităţile necesare funcţionării centrelor de permanenţă şi plata acestora, dacă pun la dispoziţie spaţiul pentru centrul de permanenţă.

Anul acesta, Ministerul Sănătăţii a alocat 21 milioane de lei pentru funcţionarea centrelor de permanenţă. În prezent, în România funcţionează 88 centre de permanenţă. În urma noilor prevederi, Ministerul Sănătăţii urmăreşte înfiinţarea a încă 60 de astfel de unităţi.

Ne puteți urmări și pe Google News