Mai multe modele comercializate de delerii auto din România n-au avut parte de vreun client în acest an.
Primul trimestru al anului s-a încheiat cu un nou regres pentru piața de mașini noi din România.
Pe un fond defavorabil - consolidat prin vânzări mai mici cu peste 3.000 de unități în comparație cu intervalul similar din 2010 - nu ar trebui să mire pe nimeni că există destule modele care nu și-au întâlnit deocamdată clienții în acest an, potrivit datelor oficiale.
Audi, liderul segmentului premium, se descurcă fără TT
Audi, producătorul premium cu cele mai mari vânzări pe piața auto din România în primul trimestru al acestui an, are în portofoliu un model care, paradoxal, a rămas fără cumpărători în 2011.
Potrivit statisticii Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) din România, gama sportivă Audi TT (coupe și roadster) a încheiat primul trimestru al anului cu vânzări zero. Mazda și Lexus, câte două modele stinghere
Mazda și Lexus, două mărci japoneze cu clientelă diferită, posedă câte o pereche de modele rămase încă fără doritori printre clienții autohtoni, conform datelor APIA.
Pentru gama Mazda acestea sunt monovolumul Mazda5, recent relansat într-o nouă generație, și decapotabilul MX-5, nimeni altul decât deținătorul recordului Guinness pentru vânzări la categoria roadster!
Cele două game Lexus care nu au trezit interesul vreunui compatriot până în luna martie inclusiv sunt GS (model de clasă mare, concurent cu A6, Seria 5 sau Clasa E) și LS (limuzină din categoria A8, Seria 7 și Clasa S).
Pentru că tot am pomenit de Mercedes-Benz, și producătorul premium german are un model din care nu a reușit să vândă nici măcar o unitate în intervalul ianuarie-martie 2011. Este vorba de roadsterul de mare putere SL.
Volkswagen, prima marcă străină, nu vinde limuzine
Nici Volkswagen, constructorul care a fost întrecut la vânzări în primul sfert al anului numai de Dacia, nu este străin de această situație. Nimeni nu a cumpărat, în 2011, o limuzină Phaeton.
Volvo, producătorul suedez intrat în proprietatea concernului chinez Geely, deține și el un model care nu și-a găsit vreun stăpân anul acesta - C70, un coupe-cabriolet.
Chevrolet și Ford, mărci de volum care au livrat împreună clienților din România peste 1.300 de autoturisme în primul trimestru (Ford adjudecându-și partea leului), se regăsesc într-o postură asemănătoare datorită modelelor Chevrolet Captiva - un SUV recent relansat - și Ford Ka - o mașină de clasă mini - rămase fără clienți, potrivit cifrelor oficiale.
Citroen - pe zero cu gama ”aproape premium”
Citroen a înregistrat un eșec în primul trimestru cu modelul ”aproape premium” DS3, un soi de alternativă la Mini, care n-a convins însă pe nimeni, după cum indică statistica APIA.