DRIVE-TEST EVZ: Micul Opel Corsa vrea să fie şi raţional, şi emoţional
- Cristian Ionescu
- 23 martie 2011, 12:08
Corsa, cel mai cumpărat model Opel în România, caută publicul tânăr, extrovertit, dar cu picioarele pe pământ, în întâmpinarea căruia vine cu motoare economice şi posibilităţi de personalizare.
Gama Opel Corsa, lansată în 1982 şi ajunsă la a patra generaţie, a fost retuşată estetic şi tehnologic în această primăvară. Cel mai căutat model Opel în România - dealerii locali au livrat, anul trecut, 2.100 de unităţi Corsa - este unul dintre marile hituri comerciale ale producătorului, cu vânzări care au depăşit unsprezece milioane de maşini.
Concurenţă foarte bogată
Faceliftul din 2011 îşi propune să injecteze mai multă personalitate Corsei şi, în acelaşi timp, să vină cu o infuzie de noutăţi tehnologice (la nivelul grupurilor propulsoare, şasiului şi sistemului de direcţie).
Orice atribut suplimentar este bine-venit într-un segment deosebit de competitiv, în care s-au aglomerat o sumedenie de modele răsărite precum Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Mazda2, Skoda Fabia, Suzuki Swift, Peugeot 207, Fiat Punto Evo şi, de ce nu, Dacia Sandero - maşina fabricată la Mioveni având de partea ei avantajul preţului fără concurenţă.
Caracteristici esenţiale
Corsa înseamnă două variante de caroserie (cu trei şi cinci portiere - ultima fiind preferată în nouă cazuri din zece de clienţii români), o gamă largă de motoare pe benzină şi motorină (care dezvoltă până la 192, respectiv, 130 de cai-putere), o versiune GPL, trei transmisii (două manuale, una automată) şi nu mai puţin de şase niveluri de echipare (Selection, Enjoy, Color Edition - foarte apreciată în Occident, Sport, Cosmo şi OPC).
Cu noua Corsa, Opel caută publicul tânăr, extrovertit, dar cu picioarele pe pământ, în întâmpinarea căruia vine cu motoare economice şi mai multe posibilităţi de personalizare.
Producătorul oferă o paletă de 15 nuanţe exterioare (câteva foarte aprinse), jante din aliaj care pot fi la rândul lor colorate în alb sau negru şi stickere (pentru înfrumuseţarea capotei, plafonului ori carcaselor de la oglinzi).
EcoFLEX: 3,5 l/100 km
Chiar dacă toate motoarele Euro 5 disponibile pe Corsa se laudă cu consumuri oficiale dintre cele mai mici, unul se distinge în mod special: turbodieselul de 1.3 litri şi 95 CP (dotat cu sistem "stop-start") ataşat versiunii EcoFLEX, care, în condiţii ideale de măsurare, a avut nevoie de numai 3,5 litri de motorină pentru a parcurge o sută de kilometri.
În România, Opel Corsa costă între 10.465 şi 21.970 de euro cu TVA inclus. Versiunile cu cinci uşi au un preţ (la motorizări şi echipări echivalente) mai mare cu aproximativ 350 de euro decât variantele cu numai trei uşi.
Plusuri şi minusuri
Cu prilejul testului organizat de Opel, zilele trecute, în mărginimea Vienei, am avut ocazia de a conduce atât cea mai puternică versiune Corsa echipată cu motor pe benzină (trei uşi, 1.6 Turbo - 192 CP), cât şi cea mai vânjoasă variantă turbodiesel (cinci uşi, 1.7 CDTI - 130 CP), ambele echipate cu transmisia manuală cu 6+1 trepte.
Am găsit pe gustul nostru rezervele serioase de putere oferite de cele două maşini, cuplul omniprezent garantat de motorul alimentat cu motorină, precizia cutiei de viteze şi spaţiul suficient dedicat pasagerilor.
Nu ne-au plăcut direcţia ultrasensibilă a OPC-ului, ergonomia postului de condus (nici scaunul, nici volanul nu permiteau o poziţionare mai sportivă) şi localizarea display-ului ataşat sis - temului de navigaţie - în partea inferioară a consolei centrale.
CASETĂ TEHNICĂ
Notă: Date valabile pentru versiunea de caroserie cu cinci uşi, cea mai căutată de clienţii români