Ziariştii francezi au demonstrat cât de uşor este să urci cu arma în avion

Ziariştii francezi au demonstrat cât de uşor este să urci cu arma în avion

Doi ziarişti francezi au arătat cât de neatenţi sunt angajaţii a două aeroporturi, din Marsilia şi Roissy Charles de Gaulle (Paris). Aceştia au trecut de sistemele de siguranţă şi au urcat în avion cu un pistol semiautomat.

Reportajul celor doi a fost prezentat, astăzi, de "Evoyé Spécial", iar povestea a fost preluată şi de "Le Figaro". Obiectivul jurnaliştilor a fost de a expune o parte dintre lacunele sistemelor de securitate de pe aeroporturile din Franţa.

Ziariştii Linda Bendali şi Mathieu Lere au realizat acest reportaj în urmă cu câteva săptămâni. Pe 8 noiembrie, s-au îmbarcat într-o cursă care a decolat de pe aeroportul Roissy Charles de Gaulle din Paris, cu destinaţia Nisa. Pe 10 noiembrie, au revenit la Paris cu un avion care a decolat din Marsilia.

În ambele zboruri, au purtat, în bagajul de mână, componetele pistolului semiautomat de calibrul 9. La întoarcere, au reuşit să asambleze pistolul în cabina de toaletă a avionului.

Linda Bendali a explicat pentru "France Info" că agenţii de securitate au fost atenţi în momentul în care bagajele lor au trecut prin scanner, însă nu au recunoscut piesele care alcătuiau arma. Una dintre explicaţiile oferite de jurnalistă este că foarte puţini dintre angajaţii de pe aeroport sunt obişnuiţi cu armele şi pot recunoaşte un pistol desfăcut în mai multe piese.

"Dacă este adevărat, acest caz expune perfectibilitatea sistemului şi necesitatea prezenţei poliţiştilor atât în momentul instruirii agenţilor de securitate, cât şi în timpul controalelor de pe aeroporturi", a declarat liderul sindicatului Synergie-Officiers, Patrice Ribeiro.

În reportajul celor doi jurnalişti francezi se mai precizează faptul că până în 2014, pe aeroporturile din Franţa vor exista mai mulţi angajaţi ai firmelor private de securitate decât poliţişti sau jandarmi. Se mai atrage atenţia şi asupra faptului că în ultimii ani, tot mai multe sarcini privind securitatea au fost lăsate în seama companiilor private, fie că este vorba despre aeroporturi, stadioane sau clădiri publice.

Ne puteți urmări și pe Google News