Salonul Auto de la Paris în umbra închiderii de uzine în Europa | GALERIE FOTO
- Alexandra Postelnicu
- 29 septembrie 2012, 12:11
După închiderea uzinei PSA Peugeot Citroen din apropiere de Paris şi alte unităţi de producţie ale industriei auto europene ar putea avea o soartă similară, această problemă fiind în centrul atenţiei la salonul auto de la Paris, care şi-a deschis astăzi porţile, relatează AFP.
Vânzările de autoturisme în Europa au scăzut cu 20% faţă de vârful înregistrat în anul 2007, anul acesta urmând să fie comercializate între 12,5 şi 13 milioane de unităţi. În consecinţă, puţine fabrici de asamblare din Europa lucrează la capacitate maximă şi tot mai mulţi angajaţi sunt trimişi în şomaj.
Astfel, PSA Peugeot Citroen a anunţat suprimarea a 8.000 de locuri de muncă la fabricile din Franţa şi închiderea fabricii de la Aulnay-sous-Bois până în anul 2014, o măsură nemaiîntâlnită în Franţa în ultimii 20 de ani. Anterior, şi Opel şi-a închis fabrica din Belgia, de la Anvers, la fel procedând şi Fiat cu unitatea sa din Sicilia.
Situaţia este comparabilă cu cea din SUA, unde 18 uzine au fost închise. O altă companie americană, Ford, se aşteaptă să piardă anul acesta un miliard de euro în Europa şi presa acreditează ideea că ar putea închide uzina de la Genk (Belgia).
Îngrijoraţi de viitorul lor, salariaţii de la uzina Ford Blanquefort, din apropiere de Bordeaux, vor manifesta în faţa salonului auto pe data de 29 septembrie, când acesta va fi deschis publicului. Ei vor fi urmaţi pe data de 9 octombrie de cei de la PSA Peugeot Citroen.
Şi evoluţia uzinelor Fiat din Italia este incertă, anunţul acestei companii că va renunţa la un vast proiect de investiţii provocând îngrijorare. Producătorul francez Renault este într-o situaţie mai bună, dar recunoaşte că viitorul este sumbru.
Toţi aceşti factori conduc la posibilitatea ca reducerea capacităţilor de producţie din Europa să continue şi în anul 2013 sau chiar mai mult, avertizează Standard and Poor's. Această agenţie de evaluare financiară estimează că prin măsurile deja anunţate capacităţile productive actuale ar putea fi reduse cu 5%, dar excedentul de capacitate este de 20%.
A început salonul!
Mazda6, noua generaţie, un frumos adversar al Passatului
Dacia, într-o companie onorantă
Porsche 911 Carrera 4. Un 4x4 dependent de soare
Toyota Auris, noua generaţie, varianta cu propulsie hibridă
Noul VW Golf, versiunea cu 3 usi, BlueMotion
Showgirl, la standul Seat
Skoda Rapid, low-costul de concepţie cehă
Infiniti LF CC. Un concept care arată prea bine
Hyundai i30, noua versiune cu 3 uşi
Mitsubishi Mirage, urmaşul fără sare şi piper al modelului Colt
Honda CRV, noua generaţie a SUV-ului japonez
Aglomeraţie mare, de la prima oră
BMW Active Tourer. Conceptul care va deveni primul BMW cu tracţiune faţă
Mini Paceman. Un Countryman mai turtit, cu acces dificil spre banchetă
Volvo V40 Cross Country. O maşină "de teren"
Peugeot 301, noua berlină ieftină franţuzească, un potenţial adversar al noului Logan Noul Mondeo, primul Ford cu aere de Aston Martin
Surprinzătorul Sandero. Mai ieftin, în noua versiune
Noul Logan, pe scena Salonului parizian, sub asaltul blitzurilor FOTO: Cristian Ionescu