Turism pe patru roţi la cote maxime

Turism pe patru roţi la cote maxime

Turismul rutier montan începe să prindă tot mai mult şi în România. Numai Transfăgăraşanul şi Transalpina atrag mii de turişti datorită pitorescului locurilor, dar şi traseelor spectaculoase.

Transfăgăraşanul şi Transalpina sunt un adevărat magnet pentru turiştii interesaţi de traseele montane. Nu doar pentru cei români, ci şi pentru străini, mai ales că faima acestor locuri a depăşit de mult graniţele ţării. Dacă mulţi ani Transfăgărăşanul a fost vedeta de necontestat a turismului montan local, de ceva vreme se pare că Transalpina - un drum care traversează Munţii Parâng de la nord la sud şi a cărui construcţie nu a fost încă finalizată în totalitate - a devenit marea atracţie. Peisajele alpine, curbele periculoase, dar şi peisajele inedite aduc tot mai mulşi turişti pe aceste meleaguri. Transalpina, denumită şi "Drumul Regelui" (pentru că a fost reconstruit de regele Carol al II-lea în perioada interbelică) este cea mai înaltă şosea din România - atinge un maxim de 2.145 de metri în Pasul Urdele. Drumul, care leagă Oltenia de Transilvania, străbătând trei judeţe (Alba, Gorj şi Vâlcea). are o istorie de peste 2.000 de ani, fiind construit pentru prima dată de armatele romane. A fost reabilitat recent de firma Romstrade, o companie controlată de omul de afaceri Nelu Iordache. Dacă istoria Transalpinei datează încă de pe vremea romanilor, în cazul Transfăgărăşanuui este cu mult mai recentă, mai precis, de pe vremea comuniştilor. Faima Transfăgărăşanului, drumul care leagă regiunile istorice ale Transilvaniei şi Ţara Românească, se datorează poate în mare parte şi faptului că a fost construit ca un traseu militar strategic de către fostul dictator Nicolae Ceauşescu.   Transfăgărăşan a fost desemnat cel mai frumos drum din lume Construcţia s-a realizat în perioada 1970 - 1974, cu mari eforturi materiale, dar şi umane. Unii spun chiar că drumul ar fi trebuit să poarte numele dictatorului, cu toate că n-a fost ideea lui construcţia acestuia. Dar în acele vremuri nici nu mai conta a cui era ideea. Anii au trecut, iar Transfăgărăşan, numit şi "drumul din nori", a început să devină celebru nu doar la noi, ci şi în străinătate. Printre cei care au contribuit la crearea acestei faime se numără şi britanicii de la Top Gear care au declarat, în urmă cu câţiva ani, că Transfăgărăşan este "cel mai bun drum din lume!". Pentru turişti există şi câteva puncte de atracţie: Curtea de Arges, Cetatea Poienari, construită de Vlad Ţepeş, Barajul Vidraru, hotelul plutitor de pe lacul Vidraru sau Lacul Bâlea. 151 de kilometri este distanţa totală pe care se întinde Transfăgărăşanul Transalpina este cea mai înaltă şosea din România. Aceasta atinge un maxim de 2.145 de metri în Pasul Urdele Topul mondial Cea mai recentă recunoaştere a faimei de care se bucură Transfăgărăşanul vine din partea unui site auto - CarsRoute. com. Acesta a realizat un top al celor mai uimitoare şosele şi trasee din lume. Pe primul loc se află Transfăgărăşanul, "drumul cel mai înalt şi cel mai dramatic din România". Transfăgărăşan devansează alte drumuri celebre precum trecătoarea Stelvio, din Alpii italieni sau şoseaua Lysebotn din Norvegia. În clasament mai intră drumuri din state precum Emiratele Arabe Unite, Franţa sau Argentina. Transfăgărăşanul a fost ales pentru "curbele periculoase abrupte, curbe lungi în S şi coborâri clare".